راهکار تشکل صنفی برای پیشگیری از بحران حمل‌ونقل مواد معدنی

راهکار تشکل صنفی برای پیشگیری از بحران حمل‌ونقل مواد معدنی

رئیس خانه معدن ایران از تاسیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، تاسیس یک شرکت تعاونی حمل‌ونقل و خدمات وابسته یا خرید سهام یک شرکت حمل و نقل توانمند سراسری به‌عنوان راهکارهای پیشنهادی این تشکل صنفی برای پیشگیری از وقوع بحران حمل‌و‌نقل در بخش معدن یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران گفت: اکنون به‌دلیل شرایط خاص محیط معادن و پایانه های حمل‌و‌نقل محلی، حمل مواد معدنی با مشکلات فراوان انجام می‌شود.
به گفته این مقام صنفی، برای رسیدن به تولید سالیانه 700 میلیون تنی مواد معدنی در افق 1404 به رشد تولید سالیانه هفت درصدی نیازمندیم، این در حالی است که ظرفیت حمل و نقل جاده ای در افق یاد شده یک هزار و 127 میلیون تن خواهد بود؛ بنابراین نیازمند رشد سالیانه 5 درصدی در این بخش هستیم.
وی ادامه داد: در افق 1404 باید سالیانه 500 میلیون تن جابجایی جاده‌ای مواد معدنی داشته باشیم که با رشد سالیانه 8 درصدی در این بخش، می‌توان به ظرفیت مورد نظر رسید.
بهرامن اضافه کرد: در افق 1404 در بخش ریلی، نزدیک به 25 هزار کیلومتر خط آهن پیش بینی شده است که با وضعیت فعلی، نیازمند رشد حدود 8 درصدی هستیم. مطابق آمارها نزدیک به 7 درصد تولیدات مواد معدنی در سال 93 توسط خطوط ریلی حمل شده است، در افق 1404 باید نسبت فوق به 30 درصد یعنی 210 میلیون تن در سال برسد؛ بنابراین نیازمند رشد سالیانه 23 درصدی در این بخش هستیم.
رئیس خانه معدن ایران درخصوص راه حل پیشگیری از بحران حمل‌ونقل در بخش معدن کشور با توجه به گسترده‌تر شدن محدوده تحریم‌های خارجی و سخت‌تر شدن تامین قطعات ماشین آلات و مواد اولیه تولید در بخش معدن کشور، گفت: راه حل نخست، تاسیس انجمن شرکت‌های حمل ونقل جاده ای کالا در حوزه معادن است که در اتاق ایران به‌عنوان یک تشکل ملی و سراسری به ثبت برسد. اگر پیش از این چنین انجمن‌هایی در استان‌ها تشکیل شده باشد باید یک تشکل بالادستی ثبت شود، به‌شرطی که اعضا، کارت عضویت از اتاق‌های استانی داشته باشند.
بهرامن تاکید کرد: این انجمن صدای بخش معدن در بحث حمل و نقل و لجستیک خواهد بود. راهکار پیشنهادی دوم را تاسیس یک شرکت تعاونی حمل و نقل و خدمات وابسته طبق قانون تعاونی برمی‌شمارم که در صورت تاسیس باید از ظرفیت‌های تعاونی براساس قوانین بالا دستی استفاده کرد. این پروزه زمانبر و هزینه بر است، اما در مدت حداکثر 2 سال سرمایه اولیه مستهلک خواهد شد.
رییس خانه معدن ایران خاطرنشان کرد: شرکت حمل‌ونقل، قابلیت صدور بارنامه را دارد، بنابراین می‌تواند بار سایر بخش‌های صنعت را نیز جابه‌جا کند؛ ضمن اینکه با تاسیس دفتر در شهرهای مهم، حمل‌ونقل دو طرفه خواهد بود. با تاسیس این شرکت، می‌توان پایانه و پایگاه حمل‌و نقل‌در هر نقطه کشور تعریف کرد.

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
مطالب مرتبط
بزرگترین صادرکنندگان و واردکنندگان آهن اسفنجی در سال 2017
آزمون و خطا در صنعت جایز نیست
بهبود بازار فولاد تا 3 سال آتی، دور از انتظار نیست
دولت سیاست‌های زیربنایی را تنظیم کند
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
آقازاده
 سازمان خصوصی سازی- عمودی صفحه اقتصاد
فولاد آذربایجان
سمپوزیوم فولاد
اذرنبش تبریز
ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
فولاد متیل
همایش اکتشافات معدنی
بنر صبانور
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
شماره 103 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 103 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ بهرام شکوری/ رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران

شماره 102 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 102 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ عبدالوهاب سهل‌آبادی/ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

شماره 101 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 101 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ عزیزاله عصاری/ مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 100 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سپاس از صد شماره همراهی شما

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

شماره 99 ماهنامه اخبار فلزات منتشر شد

سرمقاله/ پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران/ میزان تاثیرپذیری سیاست‌گذاران از تشکل‌های بخش خصوصی، کم است

کلیه حقوق این سایت متعلق به ماهنامه اخبار فلزات بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: