• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

افزایش تولید زغال‌سنگ هند برای تامین سوخت نیروگاه‌های برق

  • کد خبر : 40218
  • 25 بهمن 1402 - 11:29
افزایش تولید زغال‌سنگ هند برای تامین سوخت نیروگاه‌های برق
به گفته مدیرعامل شرکت «Coal India»، این شرکت قصد دارد به منظور تامین حجم صعودی تقاضا برای استفاده از برق، میزان تولید زغال‌سنگ در معادن خود را افزایش دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت «Coal India»، این شرکت قصد دارد به منظور تامین حجم صعودی تقاضا برای استفاده از برق، میزان تولید زغال‌سنگ در معادن خود را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، لازم به ذکر است هند به طور فزاینده‌ای در ماه‌های اخیر به زغال‌سنگ برای تامین برق وابسته بوده است. علاوه‌براین، با افزایش تولید برق از زغال‌سنگ در نیروگاه‌های هند برای اولین بار از سال ۲۰۱۹، میزان تولید انرژی بر حسب این سوخت فسیلی از میزان تولید برق از انرژی تجدیدپذیر پیشی گرفته است.

پراساد، مدیرعامل شرکت «Coal India» در همین راستا اظهار داشت: با افزایش میزان تولید زغال‌سنگ توسط شرکت مذکور، حجم ذخایر این سوخت فسیلی در انبار ذخایر نیروگاه‌های برق هند تا پایان ماه مارس ۲۰۲۴، با ۱۶٫۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، به رکود ۴۰ میلیون تن خواهد رسید.

گفتنی است حاشیه سود و ارزش سهام شرکت «Coal India» به عنوان بزرگ‌ترین شرکت معدنی زغال‌سنگ جهان، از اوایل سال ۲۰۲۳ روند صعودی به خود گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: این شرکت پس از ناکامی در دستیابی به اهداف تولید خود برای ۱۶ سال متوالی، در مسیر فراتر رفتن از هدف‌گذاری‌های تعیین شده برای ظرفیت تولید طی دومین سال متوالی مالی منتهی به ماه مارس ۲۰۲۴ است.

در همین راستا، شرکت «Coal India» در نظر دارد میزان تولید زغال‌سنگ خود را با بیش از ۷ درصد افزایش، به حدود ۸۳۸ میلیون تن برای سال مالی آینده که از اول ماه آوریل ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، برساند. شایان ذکر است که در حال حاضر حجم ذخایر اولیه این سوخت فسیلی در انبارهای شرکت مذکور، ۸۰ میلیون تن برآورد می‌شود که حدود ۱۵ درصد نسبت به حجم ذخایر اعلام شده از سوی این شرکت در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ بیشتر است.

به گفته مدیرعامل شرکت «Coal India»، فعالیت این شرکت در سال مالی آینده، در پنج معدن زغال‌سنگ جدید در هند با ظرفیت تولید سالیانه در مجموع ۱۴٫۳ میلیون تن آغاز خواهد شد.

میزان درآمد هند از فروش زغال‌سنگ از هزینه‌های صرف شده در این بخش طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. با این حال، هزینه‌کردها طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در بخش مذکور، نزدیک به ۲۰ درصد افزایش را تجربه کرده است. انتظار می‌رود با افزایش برون‌سپاری‌ها در استخراج معادن تحت مدیریت شرکت «Coal India» و میانگین کاهش سالانه حدود ۱۲ هزار تا ۱۳ هزار نیروی انسانی، مدیریت هزینه‌کردها در شرکت نام برده وضعیت بهتری پیدا کند. گفتنی است که در حال حاضر، حدود ۲۲۰ هزار نیروی انسانی در این شرکت مشغول به کار هستند.

پراساد خاطرنشان کرد: این شرکت امتیاز استخراج ۹ پروژه با ظرفیت سالانه ۸۳ میلیون تن را به دیگر شرکت‌های خصوصی واگذار کرده است و امتیاز انحصاری استخراج از دو پروژه زغال‌سنگ دیگر با ظرفیت تولید ۳۲ میلیون تن را احتمالا تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی واگذار خواهد کرد.

شرکت «Coal India» به منظور تنوع بخشیدن به حوزه فعالیت خود، در حال ساخت نیروگاه‌های تولید برق مبتنی بر انرژی خورشیدی است. در همین راستا، شرکت مذکور با هدف افزایش دسترسی به مواد معدنی حیاتی در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر، در یکی از معادن لیتیوم استرالیا سرمایه‌گذاری کرده است.

وی در همین رابطه مطرح کرد: در حال حاضر فعالیت شرکت «Coal India» در یکی از معادن لیتیوم در استرالیا در مرحله توسعه قرار داشته و مذاکرات اولیه با دیگر شرکت‌های استرالیایی فعال در بخش‌های مشابه ادامه دارد.

کاهش قیمت جهانی زغال‌سنگ در سال ۲۰۲۳، برخی از معامله‌گران و مصرف‌کنندگان این سوخت فسیلی در هند را بر آن داشت تا حجم واردات زغال‌سنگ حرارتی به این کشور را افزایش دهند. در همین راستا، حجم واردات زغال‌سنگ حرارتی به هند در سال منتهی به ماه دسامبر ۲۰۲۳، حدود ۹٫۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

بر همین اساس، کاهش قیمت‌های زغال‌سنگ حمل شده از طریق دریا، منجر به افت حاشیه سود شرکت «Coal India» از طریق مزایده فروش در بازار فیزیکی شده است. با این حال، حجم زغال‌سنگ عرضه‌ شده از طریق این مزایده‌ها در ۱۰ ماهه منتهی به ژانویه ۲۰۲۴، نزدیک به ۸۰ درصد افزایش یافت و به ۷۳ میلیون تن رسید.

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت «Coal India»، این شرکت در نظر دارد حدود ۲۰ درصد از میزان تولید زغال‌سنگ تولید شده خود برای سال منتهی به ماه مارس ۲۰۲۴ را به مزایده بگذارد. به علاوه، شرکت «Coal India» قصد دارد بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از میزان تولید خود در آینده را از طریق مزایده عرضه کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40218

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.