• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران:

تولید ۷۰ واگن آلومینیومی برای مترو تهران

  • کد خبر : 4534
  • 07 اسفند 1397 - 21:53
تولید ۷۰ واگن آلومینیومی برای مترو تهران
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران گفت: در حال حاضر مشغول ساخت واگن برای دو پروژه هستیم؛ پروژه تولید 70 واگن آلومینیومی برای مترو تهران و پروژه تولید 100 واگن آلومینیومی برای مترو مشهد، دو پروژه مجموعه ما هستند. برای تولید این نوع واگن‌ها نیاز به سیم و کابل وارداتی داریم اما در حال مذاکره با برخی از شرکت‌ها به منظور تولید داخلی آن هستیم.
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران گفت: در حال حاضر مشغول ساخت واگن برای دو پروژه هستیم؛ پروژه تولید ۷۰ واگن آلومینیومی برای مترو تهران و پروژه تولید ۱۰۰ واگن آلومینیومی برای مترو مشهد، دو پروژه مجموعه ما هستند. برای تولید این نوع واگن‌ها نیاز به سیم و کابل وارداتی داریم اما در حال مذاکره با برخی از شرکت‌ها به منظور تولید داخلی آن هستیم.

مجتبی گلشنی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» با اشاره به پروژه ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران، اظهار داشت: علاوه بر شروع تولید ۷۰ واگن برای متروی تهران و ۱۰۰ واگن برای متروی مشهد، امسال در مناقصه پروژه بزرگی شرکت کرده و برنده شدیم که براساس این مناقصه متعهد و موظف به ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن برای مترو تهران هستیم. این پروژه به‌صورت فاینانس است که اگر فاینانس آن از طریق چین نهایی شود، تا سال‌ها مشکلی برای ساخت واگن نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از سیم و کابل وارداتی در ساخت واگن‌های مترو استفاد می‌شود، عنوان کرد: به دلیل کیفیت سیم‌های تولید شده در کشور سوئیس، سیم و کابل مصرفی در واگن را از این کشور تامین می‌کنیم. عمده کابل‌های مصرفی در واگن‌ها باید استاندارد هیدروژن فری را کسب نمایند تا بر اثر آتش‌سوزی هیدروژن ساطع شده از سیم مشکل‌ساز نشود. در واقع پوشش این سیم‌ها نباید بر اثر آتش‌سوزی هیدروژن تولید کند. در حال رایزنی با دو شرکت مطرح داخلی هستیم تا برای تولید این نوع سیم‌ و کابل ترغیب شوند.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4534
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه