• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل تعاونی 353 سیم وکابل توانا بروجرد پیش‌بینی کرد:

رکود بازار سیم و کابل در سال ۹۸

  • کد خبر : 4701
  • 15 فروردین 1398 - 23:44
رکود بازار سیم و کابل در سال ۹۸
مدیرعامل تعاونی 353 سیم وکابل توانا بروجرد گفت: با توجه به شرایط بازار سیم و کابل در سال 97 و افزایش خرید بیش از حد نیاز به منظور انبار کردن، بازار سیم و کابل در سال جاری قطعا راکد خواهد بود.
مدیرعامل تعاونی ۳۵۳ سیم وکابل توانا بروجرد گفت: با توجه به شرایط بازار سیم و کابل در سال ۹۷ و افزایش خرید بیش از حد نیاز به منظور انبار کردن، بازار سیم و کابل در سال جاری قطعا راکد خواهد بود.

امین گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: وضعیت بازار سیم و کابل با توجه به نوسانات نرخ ارز شرایط غیر عادی داشت که تولیدکنندگان را آزار داد؛ جدای از شرایط غیر عادی بازار، تامین مواد اولیه نیز با دشواری همراه بود، به شرکت‌هایی که طبق بهین یاب مشمول دریافت مفتول مس نشدند، سهمیه تعلق نگرفت و تولیدکننده برای تامین مواد اولیه تولید سیم و کابل با چالش بزرگی دست‎‌وپنجه نرم می‌کرد.

وی در خصوص تهیه تامین مواد اولیه، افزود: با اینکه دسترسی به مفتول مس سخت بود اما برای تهیه گرانول و پی وی سی مشکل چندانی وجود نداشت و از واحدهای تولیدی که روکش تولید می‌کنند به راحتی پوشش مد نظر را تهیه می‌کردیم، البته نوسانات نرخ ارز موجب بی‌ثباتی قیمت پوشش شده بود اما برای دسترسی مشکل خاصی نبود.

مدیرعامل تعاونی ۳۵۳ سیم وکابل توانا بروجرد با بیان اینکه سمت تقاضا با افزایش درخواست مواجه بود، عنوان کرد: به دلیل افزایش قیمت در سال ۹۷، تقاضای خرید سیم و کابل افزایش داشت که البته این افزایش تقاضا کاذب بود و بازار بیش از ظرفیت، تقاضای خرید داشت که با افزایش قیمت این افزایش تقاضا نیز طبیعی است زیرا مشتریان به فکر این هستند که تا قبل از گران‌تر شدن کالا آن را خریداری کرده و دپو کنند.

گودرزی در خصوص وضعیت سیم و کابل در ۹۸ بیان کرد: سال جاری ۱۰۰ درصد رکود خواهیم داشت، همواره بعد از افزایش قیمت، بازار با رکود شدیدی مواجه می‌شود که کاملا طبیعی است زیرا خریداران بیش از میزان نیاز سیم و کابل خرید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سیم و کابل مجموعه ما پنج هزار تن در سال است، گفت: به دلیل نبود مواد اولیه ما سال جاری با یک چهارم ظرفیت خود سیم و کابل تولید کردیم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4701
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه