• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیریت نمایشگاه و فروشگاه مرکزی خیام الکتریک:

کابل‌های CCA کیفیت لازم را ندارند

  • کد خبر : 4727
  • 03 اردیبهشت 1398 - 9:21
کابل‌های CCA کیفیت لازم را ندارند
مدیریت نمایشگاه و فروشگاه مرکزی خیام الکتریک گفت: متاسفانه با اینکه کابل‌های CCA کیفیت لازم را ندارند اما فروش این نوع کابل در بازار لاله‌زار بسیار رایج است.
مدیریت نمایشگاه و فروشگاه مرکزی خیام الکتریک گفت: متاسفانه با اینکه کابل‌های CCA کیفیت لازم را ندارند اما فروش این نوع کابل در بازار لاله‌زار بسیار رایج است.

محمود نوروزی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: یکی از معضلات ما در بازار سیم و کابل مخابراتی فروش کابل‌های CCA در بازار لاله‌زار است. در کابل‌های CCA از آلومینیوم با روکش مس استفاده می‌شود، قیمت اینگونه کابل‌ها بسیار ارزان‌تر از کابل‌های مسی است؛ متاسفانه این نوع کابل‌ها کل بازار را قبضه کرده و مشتری نیز قدرت تشخیص این دو نوع کابل را از هم ندارد و اگر بتواند تشخیص هم دهد، تفاوت بین این دو کابل را نمی‌داند که بخواهد مس را به CCA ترجیح دهد. برای مشتری عموما قیمت مطرح است؛ به طور مثال قیمت کابل‌های دو زوجی مسی متری هزار و ۶۰۰ تومان به دست نماینده فروش می‌رسد و با قیمت نهایی دو هزار تومان نیز در دسترس مشتری قرار می‌گیرد در حالی که قیمت نهایی و فروش کابل‌های CCA متری هزار و ۹۰۰ تومان است، پر واضح است که خریدار ناآگاه کابل‌های CCA را به دلیل قیمت پایین‌تر ترجیح می‌دهد.

وی افزود: شرکت‌های معتبر مثل صنایع سیم و کابل کرمان و کاویان، خیام الکتریک و به طور کلی برندهای مطرح در این حوزه تنها از مس به عنوان هادی استفاده می‌کنند، متاسفانه استاندارد هیچ‌گونه الگو و مشخصاتی را به عنوان سیم و کابل مخابراتی، شبکه و کواکسیال‌ها مطرح نکرده است و اصلا استانداردی وجود ندارد که تولیدکنندگان بخواهند بر اساس آن اقدام به تولید کنند، یکی از راهکارهای این اوضاع نابسامان، تعریف استاندارد تولید است.

مدیریت نمایشگاه و فروشگاه مرکزی خیام الکتریک ادامه داد: متاسفانه سیم و کابل آلومینیومی را رنگ مسی می‌کنند و به اسم کابل باکیفیت به مشتریان بی‌خبر از همه جا می‌فروشند. مشکلاتی که این کابل‌های بی‌استاندارد ایجاد می‌کنند کم نیست، کاهش سرعت انتقال داده و نویز یا هم‌شنوایی تنها بخشی مشکلات این کابل‌ها است. مهم‌تر از این، کابل CCA برای چند زوجی‌ها اصلا قابل استفاده نیست.

نوروزی در ادامه گفت: برخی از کاربران، ، از سرعت اینترنتADSL شکایت دارند و ضعیف بودن اینترنت خود را از مخابرات یا شرکت عرضه‌کننده پیگیری می‌کنند، خیلی از مواقع ایراد از سیستم مخابراتی نیست بلکه از کابل‌کشی منازل است.

وی در خصوص انواع سیم و کابل مخابراتی مسی، بیان کرد: انواع سیم و کابل مسی مخابراتی در کشور تولید می‌شود، کابل‌های تک زوجی، دو زوجی و زوج‌های پایین را شرکت خیام الکتریک تولید می‌کند اما زوج‌های بالا را شرکت‌هایی همچون صنایع سیم و کابل کرمان و کاویان تولید می‌کنند.

مدیریت نمایشگاه و فروشگاه مرکزی خیام الکتریک  در خصوص فروش سال ۹۷ عنوان کرد: فروش سال گذشته نسبت به سال ۹۶ به مراتب کمتر بود؛ دلایلی چون نوسانات قیمت سیم و کابل، کاهش ساخت و ساز و بسیاری معضلات دیگر بر بازار تاثیر گذاشته است. امیدوارم امسال اوضاع بازار سیم و کابل نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4727
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه