• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیریت فروشگاه کابل فون عنوان کرد:

قیمت سیم و کابل مخابراتی متاثر از قیمت مس

  • کد خبر : 4733
  • 03 اردیبهشت 1398 - 9:30
قیمت سیم و کابل مخابراتی متاثر از قیمت مس
مدیریت فروشگاه کابل فون گفت: سال گذشته بازار سیم و کابل مخابراتی مسی نوسان زیادی داشت که منتج از نوسانات قیمت مس بود، البته نوسانات نرخ دلار نیز تاثیراتی بر بازار داشته است، به دلیل اینکه تمامی کابل‌های مخابراتی تولید داخلی است تغییرات ارز تاثیر کمتری بر بازار می‌گذارد، بیشتر بازار متاثر از نوسانات قیمت مس است.
مدیریت فروشگاه کابل فون گفت: سال گذشته بازار سیم و کابل مخابراتی مسی نوسان زیادی داشت که منتج از نوسانات قیمت مس بود، البته نوسانات نرخ دلار نیز تاثیراتی بر بازار داشته است، به دلیل اینکه تمامی کابل‌های مخابراتی تولید داخلی است تغییرات ارز تاثیر کمتری بر بازار می‌گذارد، بیشتر بازار متاثر از نوسانات قیمت مس است.

مصطفی درودیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: نسبت به سال ۹۶، سال گذشته فروش کاهش داشت، هر چقدر قیمت سیم و کابل افزایش یابد، تقاضای خرید کاهش می‌یابد و قدرت خرید مردم کم‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: عمده مشتریان ما، همکاران ما در لاله‌زار هستند و بیشتر با هم معامله می‌کنیم، ­مگر فروشگاه‌ها قرداد خاصی داشته باشد که با خارج از بازار همکاری کند. بیشترین مصرف سیم و کابل داخلی را نیز همین همکاران دارند، در حوزه فروش سیم و کابل مخابراتی بحث عمده فروشی یا خرده فروشی معنی ندارد، مشتریانی که خرید عمده دارند مستقیما از تولیدکننده سیم و کابل مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. در بحث سیم و کابل مخابراتی صادرات نیز وجود ندارد و تنها مصرف داخلی باید جواب داده شود. در بازار لاله‌زار به دلیل سود کم حاصل از فروش، هیچ فروشگاهی تمایلی به اخذ نمایندگی ندارد.

مدیریت فروشگاه کابل فون گفت: کابل‌های ژله فیلد ظاهر روغنی دارند و بیشتر در مناطق جنوب ایران که کابل‌ها را زیر خاک دفن می‌کنند، استفاده می‌شود؛ پلیت موجود در این کابل‌ها باعث می‌شود که در برابر خطرات خارجی مثل جوندگان، بیل‌های مکانیکی و … مقاوم باشد، روغنی بودن کابل‌های ژله فیلد به این ‌خاطر است که در برابر خشکی آب و هوا این کابل‌ها خشک نشوند و از فرسودگی آن‌ها نیز جلوگیری شود. کابل‌ها انوع زیادی دارند، مثل کابل‌های مهاردار، کابل‌های معمولی زمینی که در مناطق بیابانی استفاده می‌شود، برخی از کابل‌ها نیز برای انتقال داده در ساختمان‌ها به کار می‌رود که روکش پی وی سی و یا پلی اتیلنی دارند، رنگ روکش‌های پلی اتیلنی مشکی است که مصرف آن در زیر خاک است.

درودیان در رابطه با تفاوت کابل‌های ژله فیلد کانالی و خاکی توضیح داد: پلیت کابل‌های ژله فیلد کانالی در مقایسه با کابل‌های خاکی ضعیف‌تر است و همان‌گونه که از نامش مشخص است در کانال جایگذاری می‌شود، در واقع کانال خود از کابل حفاظت می‌کند و نیازی به پلیت ضخیم ندارد، در کابل‌های ژله فیلد خاکی درصد آسیب‌دیدگی بیشتر است؛ در نتیجه از پیلت ضخیم‌تری برای محافظت، در این نوع کابل‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در کابل‌های ۵۰۰ زوج به بالا هوا وجود دارد که این نوع کابل‌ها را با نام  ایر کور می‌شناسند، این نوع کابل‌ها توسط خود شرکت مخابرات مصرف می‌شود، کابل ایر کور خشک است و انعطاف‌پذیری کم دارد. در گذشته برای انتقال خدمات مخابراتی از کابل‌های ایر کور استفاده می‌شد، برای کابل‌کشی از حوضچه‌های مخابراتی به ساختمان‌هایی که تعداد مشترکان زیادی دارد از این کابل‌ها استفاده می‌شود که امروزه جای خود را به فیبرهای نوری داده‌اند.

مدیریت فروشگاه کابل فون با اشاره به اینکه ۸۰ درصد سیم وکابل مخابراتی که توسط مشتریان غیرعمده خریداری می‌شود، از طریق لاله‌زار است، بیان کرد: برندهای مطرح حوزه سیم و کابل مخابراتی مسی، صنایع سیم وکابل کرمان و کاویان، مازندران، سیمیا، سیمین‌فر و کابلان هستند، از بین این شرکت‌ها، بیشترین سهم از بازار را کرمان و کاویان، مازندران و سیمیا دارند، در بحث فیبر نوری نیز شرکت شهید قندی سهم زیادی از بازار را به اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4733
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه