• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیر عامل شرکت نیک:

سالانه ۵۰ تن لوله مسی مصرف می‌کنیم

  • کد خبر : 4763
  • 16 اردیبهشت 1398 - 10:19
سالانه ۵۰ تن لوله مسی مصرف می‌کنیم
مدیر عامل شرکت نیک گفت: یکی از مواد اولیه صنعت ما لوله مسی است که با توجه به اینکه در داخل کشور تولید می‌شود، مشکلی از جهت دسترسی نداریم، البته این لوله‌ها افزایش قیمت داشته اما همواره در دسترس است، ما سالانه تقریبا 50 تن لوله مسی خریداری می‌کنیم، این روزها لوله مسی جدای از افزایش نرخ، نوسان قیمت نیز دارد.
مدیر عامل شرکت نیک گفت: یکی از مواد اولیه صنعت ما لوله مسی است که با توجه به اینکه در داخل کشور تولید می‌شود، مشکلی از جهت دسترسی نداریم، البته این لوله‌ها افزایش قیمت داشته اما همواره در دسترس است، ما سالانه تقریبا ۵۰ تن لوله مسی خریداری می‌کنیم، این روزها لوله مسی جدای از افزایش نرخ، نوسان قیمت نیز دارد.

حسن نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزت آنلاین»، اظهار داشت: قیمت‌گذاری مس از طریق بورس کالا و بر اساس نرخ ارز محاسبه می‌شود، البته در حال حاضر قیمت ریالی مس از قیمت دلاری آن بیشتر است و اگر لوله مسی را وارد کنیم تقریبا همان‌ مبلغ خواهد شد، البته اگر کمتر نشود.

وی افزود: ما بیشترین استفاده از لوله مسی را در ساخت کویل‌های مسی داریم، شرکت‌هایی که تابلوی برق تولید می‌کنند از شمش مس و شرکت‌هایی که مثل ما در حوزه تهویه مطبوع فعالیت دارند برای ساخت کویل از لوله مسی استفاده می‌کنند؛ از کویل‌ها در ساخت اواپراتور و کندانسور استفاده می‌شود که نهایتا در تجهیزات تهویه مطبوع فضاهای داخلی استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت نیک ادامه داد: عموما برای ساخت کویل‌ها باید از لوله مسی استفاده شود مگر در موارد خاص برای مصارف دریایی از آلیاژ استفاده می‌شود، اما مس با توجه به اختلاف قیمتی که با برخی از آلیاژهای خاص دارد، فلز مناسب‌تری است.

نیکنام در پاسخ به این سئوال که هر چیلر یا هواساز چقدر لوله مسی مصرف می‌کند، توضیح داد: در ساخت یک هواساز تقریبا ۱۰۰ کیلوگرم مس استفاده می‌شود، همان‌طور که گفتم ما تقریبا سالانه چیزی بالغ بر ۵۰ تن لوله مسی مصرف می‌کنیم.

وی در رابطه با کیفیت لوله‌های مسی تولید داخل کشور، بیان کرد: از لحاظ کیفیت لوله مسی تولید داخلی مشابه لوله‌های مسی تولید شده در خارج کشور است اما با توجه به تعرفه‌های سنگین گمرکی واردات لوله مسی به صرفه نیست؛ در واقع با توجه به اینکه کیفیت هر دو نوع خارجی و داخلی استاندارد است پس نیازی به واردات لوله مسی نیست.

مدیر عامل شرکت نیک به صورت اجمالی محصولات تولید شده در شرکت نیک را نام برد: ما انواع چیلر آبی و هوایی، انواع پکیج یونیت هوایی، هواساز، هواشوی، انواع فن کویل، انواع اواپراتور، کندانسور، برج های خنک کننده صنعتی، آیس بانک، انواع مخازن عمودی و افقی مورد استفاده در تاسیسات برودتی، فلوئید کولرهای صنعتی و ایرکولرهای صنعتی تولید می‌کنیم.

نیکنام تشریح کرد: عمده مصارف محصولات ما در صنعت نفت است و اوضاع صنعت ما نیز وابسته به پروژه‌هایی است که در سطح کشور اجرا می‌شود، تحریم‌ها تاثیر خود را بر صنعت ما که از بازار منفک است نیز گذاشته و مشکلاتی را هر چند غیر مستقیم به وجود آورده و هم مصرف و هم تولید ما کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت نیک در پایان گفت: صنعت ما وابستگی شدیدی به صنعت ساختمان‌سازی دارد اگر صنعت ساختمانی رونق داشته باشد، صنایع تهویه مطبوع نیز رشد خواهند داشت و اگر دچار رکود شود تولیدات ما نیز با کاهش همراه خواهد بود که البته متاسفانه چندی است صنعت ساختمانی از رونق افتاده است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4763
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است