• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
مدیرعامل شرکت پارس گوهر:

۷۰ درصد محصولات پارس گوهر صادر می‌شود

  • کد خبر : 4809
  • 26 اردیبهشت 1398 - 11:15
۷۰ درصد محصولات پارس گوهر صادر می‌شود
مدیرعامل شرکت پارس گوهر گفت: کولر، بخاری و آبگرمکن زمینی تولید می‌کنیم که در بازار داخلی، قشر متوسط و ضعیف جامعه از عمده مشتریان ما هستند؛ البته 60 الی 70 درصد تولیدات ما از طریق صادرات به کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان فروخته می‌شود که میزان فروش به افغانستان به دلیل فعال شدن واحدهای تولیدی داخلی این کشور با کاهش همراه خواهد بود اما عراق و آذربایجان همچنان بازارهای خوبی برای تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ایران به حساب می‌آیند. قوانین بازگشت ارز که سال گذشته وضع شد آمار صادرات شرکت‌های خصوصی را کمی کاهش داده است.
مدیرعامل شرکت پارس گوهر گفت: کولر، بخاری و آبگرمکن زمینی تولید می‌کنیم که در بازار داخلی، قشر متوسط و ضعیف جامعه از عمده مشتریان ما هستند؛ البته ۶۰ الی ۷۰ درصد تولیدات ما از طریق صادرات به کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان فروخته می‌شود که میزان فروش به افغانستان به دلیل فعال شدن واحدهای تولیدی داخلی این کشور با کاهش همراه خواهد بود اما عراق و آذربایجان همچنان بازارهای خوبی برای تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ایران به حساب می‌آیند. قوانین بازگشت ارز که سال گذشته وضع شد آمار صادرات شرکت‌های خصوصی را کمی کاهش داده است.

اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: کیفیت تجهیزات سرمایشی و گرمایشی داخلی جواب‌گوی نیازهای مشتریان است، به طور مثال یک بخاری تولید داخلی همان بازدهی و عملکرد بخاری برند خارجی را دارد و در رقابت با نمونه مشابه خارجی خود، به اصطلاح جا نمانده است؛ حتی تولیدات داخلی از برخی از نمونه‌های خارجی نیز باکیفیت‌تر است.

وی عنوان کرد: بر اساس شواهد سال ۹۸ قطعا سال خوبی نیست، افزایش قیمت فلزات اعم ورق فولادی گرم و سرد سبب شده که فعالیت برای صنایع مختلف بسیار دشوار باشد؛ متاسفانه زمانی که افزایش قیمت داریم عرضه بسیار  محدود می‌شود و شرکت‌های تولیدکننده تمایلی به فروش محصول خود ندارند، در حال حاضر تمامی فلزات در حد طلا گران‌بها شده‌اند و روزانه تعیین قیمت می‌شوند، پیش از این شاهد قیمت‌گذاری این چنینی برای طلا بودیم که در ساعت مشخصی اعلام قیمت می‌شد اما در حال حاضر برای خرید باقی فلزات نیز باید منتظر دوشنبه باشیم تا ببینیم که با چه قیمتی می‌توانیم مواد اولیه مورد نیاز را تامین کنیم، تازه در صورتی که این فلزات عرضه شوند. با چنین وضعیتی نمی‌توان تولید کرد.

مدیرعامل شرکت پارس گوهر ادامه داد: جدای از افزایش قیمت مواد اولیه توان خرید مردم نیز کاهش داشته است و به سختی می‌توانند اقلام ضروری زندگی خود را تامین کنند؛ با این شرایط تولید اصلا صرفه اقتصادی ندارد، افزایش قیمت‌ها روز افزون است؛ به طور مثال قیمت شیر بخاری که چندی پیش ۲۵ هزار تومان خریداری می‌کردیم،پس از گرانی‌ها به ۴۵ هزار تومان رسید و امروزه باید با قیمت ۸۰ هزار تومان خرید کنیم، با افزایش قیمت‌های این چنینی چطور می‌توان امید به فعالیت داشت. بیشتر لوازم شیر داخلی است، به جز مگنت که از طریق واردات تامین می‌شود؛ البته پیش از این شرکت بوتان مگنت تولید می‌کرد که دیگر این شرکت نیز مگنت تولید نمی‌کند.

تاثیر غرمستقیم افزایش قیمت فلزات بر رکود بازار

اکبری بیان کرد: امروزه تمایل به تعمیر لوازم خانگی از تعویض آن بیشتر است و مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید یک قلم جنس، کالای خود را تعمیر کنند، نبود نقدینگی تمامی اقشار جامعه را درگیر کرده و تا شخصی اجبار به خرید وسیله‌ای نداشته باشد، اقدام به خرید نمی‌کند، در حال حاضر مردم تنها برای جهیزیه و مصارف مشابه آن لوازم خانگی نو تهیه می‌کنند. سال ۹۷ تولید بسیار محدود بود و با این وضعیت امسال از سال گذشته نیز اوضاع بدتر می‌شود.

وی در پایان گفت: در تولید بخاری برای اتصال شیر تا برنر از لوله مسی استفاده می‌شود، البته میزان مصرف به حدی نیست که نوسانات قیمت این فلز بر میزان تولید ما اثر بگذارد، بیشترین فلزی که ما استفاده می‌کنیم ورق فولادی گالوانیزه و روغنی است، البته افزایش قیمت فلزاتی همچون مس، برنج و آلومینیوم تاثیر غیرمستقیم بر کالای مصرفی ما می‌گذارد، به طور مثال ما تولیدکننده شیر بخاری یا شیر اطمینان نیستیم اما افزایش قیمت شیر بخاری تاثیر غیر مستقیم بر صنعت ما دارد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4809
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

28فروردین
استقرار سیستم‌های مدیریت نوین در سیمیدکو
28فروردین
قیمت قلع به بالاترین میزان در «LME» رسید
در سایه افزایش تقاضای جهانی،

قیمت قلع به بالاترین میزان در «LME» رسید

28فروردین
هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم
مدیرعامل شرکت صانع دیرگداز آذربایجان:

هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم