• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
نماینده فروش فلزات رنگین ورشوچی:

افت ۵۰ درصدی فروش ورق برنجی

  • کد خبر : 5073
  • 10 تیر 1398 - 17:00
افت ۵۰ درصدی فروش ورق برنجی
نماینده فروش فلزات رنگین ورشوچی، عرضه‌کننده ورق و رول مسی، برنجی، استیل و شمش آلومینیوم، گفت: فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته فروش ورق برنجی 50 درصد کاهش داشته است، افزایش قیمت، مهم‌ترین عامل کاهش فروش در این دو ماهه اخیر بوده است. در حال حاضر مجموعه ما بیشتر در زمینه فروش ورق برنج فعالیت می‌کند، در گذشته ورق مس مشتریان خود را داشت و ما نیز در این حوزه فعالیت پررنگ‌تری داشتیم اما با افزایش قیمت، متقاضیان این ورق‌ها کاهش یافتند.
نماینده فروش فلزات رنگین ورشوچی، عرضه‌کننده ورق و رول مسی، برنجی، استیل و شمش آلومینیوم، گفت: فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته فروش ورق برنجی ۵۰ درصد کاهش داشته است، افزایش قیمت، مهم‌ترین عامل کاهش فروش در این دو ماهه اخیر بوده است. در حال حاضر مجموعه ما بیشتر در زمینه فروش ورق برنج فعالیت می‌کند، در گذشته ورق مس مشتریان خود را داشت و ما نیز در این حوزه فعالیت پررنگ‌تری داشتیم اما با افزایش قیمت، متقاضیان این ورق‌ها کاهش یافتند.

مهسیما سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در بازار عموما ورق مس و برنج با ضخامت ۰٫۳ تا ۲ میلی‌متر یافت می‌شود که سایز استاندارد آن‌ها، طول ۲۰۰ در عرض ۶۶ سانتی‌متر است. عمده مشتریان ما فعالان صنایع دستی و تزئینی هستند که از ورق مسی در ساخت تابلو و ظروف مسی استفاده می‌کنند، همچنین عمده مشتریانی که ورق برنج می‌خرند نیز تولیدکنندگان سماور هستند که ورق‌های مورد نیاز خود را از بازار پامنار تهیه می‌کنند.

وی درخصوص قیمت ورق مس و برنج، بیان کرد: ورق برنج کیلویی ۸۴ هزار تومان و مس کیلویی ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، البته قیمت‌ها متغیر است و ثباتی ندارد؛ همین عدم ثبات قیمت ورق، یکی از بزرگترین چالش‌های ما در بازار پامنار است. ما یک شیت کامل را بدون اینکه تکه کنیم می‌فروشیم و اگر مشتری تقاضای خرید کمتر از یک شیت داشته باشد، باید از دیگر همکاران ورق مورد نیاز خود را خرید کند.

نماینده فروش فلزات رنگین ورشوچی ادامه داد: ما خرده فروش هستیم و به صورت شیت ورق مس و برنج خرید فروش می‌کنیم اما مصرف‌کنندگانی که تناژ بالا می‌خواهند، مستقیما از درب کارخانه ورق مورد نیاز خود را سفارش می‌دهند و سراغ خرده فروشان پامنار نمی‌آیند.

سلیمانی گفت: ورق‌های برنجی داخلی، تولید شرکت شهید باهنر هستند، البته ما ورق‌های ترک نیز برای فروش داریم که به لحاظ کیفیت تفاوت چندانی با ورق‌های تولیدی شرکت شهید باهنر ندارد، قیمت هر دو نوع ترک و ایرانی نیز به یک شکل است، تنها تفاوت این دو نوع ورق در درصد خلوص مس و برنج آن است اما مشتریان بیشتر به دنبال خرید ورق‌های شرکت شهید باهنر هستند. با توجه به درصد خلوص، ورق‌های ۷۰ بی از ورق‌های ۶۵ بی طرفداران بیشتری دارد؛ یعنی ۷۰ درصد این ورق‌ها مس و باقی آن روی است. در ورق‌های مسی نیز همین دو نوع باهنر و ترک در بازار موجود است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5073
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

28فروردین
استقرار سیستم‌های مدیریت نوین در سیمیدکو
28فروردین
قیمت قلع به بالاترین میزان در «LME» رسید
در سایه افزایش تقاضای جهانی،

قیمت قلع به بالاترین میزان در «LME» رسید

28فروردین
هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم
مدیرعامل شرکت صانع دیرگداز آذربایجان:

هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم