• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
مدیرعامل ریخته‌گری مس احمدی‌فر:

توقف فعالیت واحدهای تولید شمش مسی

  • کد خبر : 5154
  • 12 تیر 1398 - 18:52
توقف فعالیت واحدهای تولید شمش مسی
مدیرعامل ریخته‌گری مس احمدی‌فر گفت: از سال 96 با آغاز نوسانات قیمت دلار و تاثیر آن بر خرید و فروش فلزات به‌خصوص شمش مسی، مجموعه تعطیل شد و تعدادی از پرسنل ما از کار بی‌کار شدند. هنجارهای منتج از این بیکاری‌ها به جامعه باز می‌گردد. نبود بازار فروش از یک سو و مشکلات مرتبط با تهیه مواد اولیه از سوی دیگر ما را از پا درآوردند.
مدیرعامل ریخته‌گری مس احمدی‌فر گفت: از سال ۹۶ با آغاز نوسانات قیمت دلار و تاثیر آن بر خرید و فروش فلزات به‌خصوص شمش مسی، مجموعه تعطیل شد و تعدادی از پرسنل ما از کار بی‌کار شدند. هنجارهای منتج از این بیکاری‌ها به جامعه باز می‌گردد. نبود بازار فروش از یک سو و مشکلات مرتبط با تهیه مواد اولیه از سوی دیگر ما را از پا درآوردند.

علی احمدی فلاح، تولیدکننده شمش مسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: موانعی زیادی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد، موانعی که سازمان‌های دولتی بر سر راه شرکت‌ها خصوصی می‌گذارند، سازمان‌هایی  همچون اداره مالیات، بیمه تامین‌اجتماعی و … به جای اینکه از صنایع حمایت کنند، بیشتر سرعت‌گیر در مسیر ما می‌‌گذارند.

وی عنوان کرد: محصولات ما با واسطه به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شد بدین صورت که تاجران شمش تولیدی را از ما خریداری می‌کردند و با قیمت بالاتر در بازارهای خارجی عرضه می‌کردند و به کشورهایی همچون چین و ترکیه می‌فرستاند.

احمدی بیان کرد: ظرفیت تولید ما سالانه به ۶۰۰ تن می‌رسید. اما تا انتهای سال ۹۶ حدود ۷۰۰ تن شمش مسی تولید کردیم و فروش خوبی هم داشتیم، متاسفانه افزایش قیمت به تولید ما آسیب بسیاری وارد کرد و باعث شد دیگر نقدینگی لازم برای خرید مواد اولیه را نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5154
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد