• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کارشناس فروش فروشگاه مجتبی رحیمی مطرح کرد:

کاهش ۳۰ درصدی فروش ورق مسی نسبت به سال ۹۷

  • کد خبر : 5062
  • 12 تیر 1398 - 15:53
کاهش ۳۰ درصدی فروش ورق مسی نسبت به سال ۹۷
کارشناس فروش فروشگاه مجتبی رحیمی گفت: فروش ورق‌های مسی و برنجی نسبت به اوایل سال 97، 30 درصد کاهش داشته است. نوسانات و افزایش قیمت مس، دو دلیل اصلی کاهش میزان فروش است.
کارشناس فروش فروشگاه مجتبی رحیمی گفت: فروش ورق‌های مسی و برنجی نسبت به اوایل سال ۹۷، ۳۰ درصد کاهش داشته است. نوسانات و افزایش قیمت مس، دو دلیل اصلی کاهش میزان فروش است.

امیر رحیمی تولیدکننده و توزیع کننده انواع مصنوعات مسی و برنجی در بازار پامنار، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: سایز روتین ورق مسی از ۰٫۱ تا ۱۰ میلی‌متر و در ابعاد ۶۶ در ۲۰۰ سانتی‌متر است، این همان سایز استانداردی است که در کشور تولید و  در سطح بازار فروخته می‌شود. قیمت این ورق‌ها با توجه به سایز آن‌ها متفاوت است، به طور مثال قیمت ورق مس از سایز ۰٫۳ تا ۰٫۵ میلی‌متر کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و ورق برنجی از سایز ۰٫۳ تا ۰٫۵ میلی‌متر نیز کیلویی ۸۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود؛ البته قیمت ورق مسی و آلیاژی بسیار متغیر است و بازار نوسان قیمت دارد.

وی درخصوص مصارف ورق مسی و برنجی، توضیح داد: عمده صنایع مصرف‌کننده ورق مسی و برنجی، صنایع خودروسازی، صنایع انتقال نیرو، صنعت تولید تابلو برق، قطعه‌سازی، ساخت صنایع دستی و ارتینگ هستند؛ در خودرو عموما در قسمت‌هایی که با برق ارتباط دارد، از ورق مسی استفاده می‌شود. شاید بتوان گفت ورق ۵۰ مورد مصرف دارد اما عمده مصرف‌کنندگان ورق، قالب‌سازها و قطعه‌سازها هستند. از ورق‌های نازک‌بار نیز در صنایع‌آب‌کاری استفاده می‌شود.

کارشناس فروشِ فروشگاه مجتبی رحیمی عنوان کرد: کارخانه شهید باهنر به همه ورق می‌فروشد اما خرید از درب کارخانه مستلزم داشتن نقدینگی است و هر فروشنده‌ای توان خرید از درب کارخانه را ندارد، از درب کارخانه باید حداقل سه تن خرید داشته باشید که قیمت آن ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود که اصلا رقم کمی نیست، ما در برخی موارد از کارخانه خرید می‌کنیم و بیشتر اوقات نیاز خود را از طریق بازار تامین می‌کنیم.

رحیمی گفت: چهار شرکت هستند که تسمه مسی تولید می‌کنند که با این چهار شرکت‌ همکاری داریم، تفاوت این شرکت‌ها در سایزهای تولیدات آن‌ها است و ما نیز در هر برهه‌ای زمان و بر اساس نیاز، از این تولیدکنندگان تسمه مورد نظر خود را خریداری می‌کنیم.

وی در خصوص محصولات دیگری که در این فروشگاه عرضه می‌شود، بیان کرد: ما در فروشگاه اسلب و بیلت نیز داریم که برای تولید برخی مصنوعات در سایزهای مختلف استفاده می‌کنیم، مصنوعاتی که نیاز داریم و دسترسی به آن‌ها دشوار است، در واقع در فرایند خاصی ما این اسلب‌ها و بیلت‌ها را به مصنوعاتی که برای خرید آن‌ها عجله داریم استفاده می‌کنیم، سفارش یک محصول در برخی مواقع تا چهار ماه نیز زمان می‌برد.

رحیمی افزود: جدای از زمان‌بر بودن دریافت سفارش، مادامی که خودمان محصولی را تولید می‌کنیم به هر میزانی که نیاز داریم تولید می‌کنیم و احتیاجی نیست که سه تن سفارش دهیم، یکی از بزرگترین معضلات ما نوسانات قیمت در بازار است، قیمت سفارشات با قیمت روز تحویل حساب می‌شود، نه قیمت روز سفارش! پس ما ترجیح می‌دهیم برخی از مصنوعات را خودمان تولید کنیم.

وی در پایان گفت: اوضاع بازار در آینده بدتر از این خواهد شد، یکی از معضلاتی که این وضعیت را بدتر می‌کند دسترسی سخت تولیدکنندگان واقعی به مس به عنوان مواد اولیه است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5062
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۷۹۲ دلار رسید
04اردیبهشت
صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین
مدیر اجرایی شرکت «Firebird Metals» عنوان کرد:

صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین

04اردیبهشت
پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد
با کاهش تولید فولاد در چین،

پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد