• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیریت فروشگاه رنگین فلز:

فعالیت در حوزه واردات ورق سود ندارد

  • کد خبر : 5065
  • 12 تیر 1398 - 16:56
فعالیت در حوزه واردات ورق سود ندارد
مدیریت فروشگاه رنگین فلز با اشاره به اینکه واردات فسفر برنز صرفه اقتصادی ندارد، گفت: نیاز بازار در بحث آلیاژ فسفر برنز از طریق واردات برطرف می‌شود و به همین علت است که قیمت این آلیاژ نسبتا از باقی آلیاژهای مس بیشتر است. هر فروشگاهی که توان مالی داشته باشد می‌تواند فسفر برنز وارد ‌کند، پیش از این ما نیز واردات داشتیم اما به دلیل افزایش نرخ ارز، امروزه توان سرمایه‌گذاری در این بخش را نداریم. تا قبل از افزایش قیمت دلار و وضع قوانین جدید گمرکی، تعدادی از همکاران ما در حوزه واردات فسفر برنز فعالیت می‌کردند اما بسیاری از آن‌ها نیز پس از این افزایش‌ها، فعالیت در زمینه واردات را متوقف کردند. واردات با دلار سه هزار و 500 تومانی صرفه اقتصادی داشت اما با دلار 15 هزار تومان چیزی جز ضرر برای تولیدکننده ندارد.
مدیریت فروشگاه رنگین فلز با اشاره به اینکه واردات فسفر برنز صرفه اقتصادی ندارد، گفت: نیاز بازار در بحث آلیاژ فسفر برنز از طریق واردات برطرف می‌شود و به همین علت است که قیمت این آلیاژ نسبتا از باقی آلیاژهای مس بیشتر است. هر فروشگاهی که توان مالی داشته باشد می‌تواند فسفر برنز وارد ‌کند، پیش از این ما نیز واردات داشتیم اما به دلیل افزایش نرخ ارز، امروزه توان سرمایه‌گذاری در این بخش را نداریم. تا قبل از افزایش قیمت دلار و وضع قوانین جدید گمرکی، تعدادی از همکاران ما در حوزه واردات فسفر برنز فعالیت می‌کردند اما بسیاری از آن‌ها نیز پس از این افزایش‌ها، فعالیت در زمینه واردات را متوقف کردند. واردات با دلار سه هزار و ۵۰۰ تومانی صرفه اقتصادی داشت اما با دلار ۱۵ هزار تومان چیزی جز ضرر برای تولیدکننده ندارد.

مرتضی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: ما در حوزه تهیه و توزیع انواع تسمه‌های برنجی، مسی، آلومینیومی، استیل و بی‌متال فعالیت می‌کنیم؛ قیمت ورق مس در بازار تقریبا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان، برنج کیلویی ۸۲ هزار تومان و فسفر برنز کیلویی ۲۵۰ هزار تومان است، البته به دلیل نوسانات، این قیمت‌ها بسیار متغیر هستند. بازار ورق مسی و آلیاژی نسبت به گذشته افت داشته و میزان فروش ما نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای کمتر شده است.

وی درخصوص مصارف ورق و تسمه برنجی و مسی ، توضیح داد: از تسمه‌های برنجی در تولید کلید و پریز استفاده می‌شود که عمده مشتریان ما نیز فعالان همین صنف هستند، ما آلیاژهای مختلف مس را برای فروش داریم، آلیاژهایی مثل برنج و فسفر برنز که مشتریان خاص خود را دارند.

مدیریت فروشگاه رنگین فلز در ادامه گفت: محصولات تخت از سایز ۰٫۱ میلی‌متر تا ۲ میلی‌متر را به صورت کلی ورق می‌گویند که در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند، از ورق مسی در صنایع دستی و الکترونیکی و از ورق برنج در ساخت لوستر و سماور استفاده می‌شود. اما بیشترین استفاده از ورق مسی در صنایع الکتریکی است و ورق برنجی بیشتر در تولید سماور کاربرد دارد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5065
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه