• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیر فروشگاه دستوری:

انتقال ۸۰ درصد ضایعات آلومینیومی تهران به بازار خلازیر

  • کد خبر : 3647
  • 06 مرداد 1398 - 18:56
انتقال ۸۰ درصد ضایعات آلومینیومی تهران به بازار خلازیر
مدیر فروشگاه دستوری با اشاره به انتقال قراضه‌های آلومینیومی به بازار «خلازیر»، گفت: 80 درصد ضایعات آلومینیومی شهر تهران، به این بازار آورده می‌شود و دلیل اهمیت زیاد بازار «خلازیر» این است که تمام انواع ضایعات با هر تناژ و هر اندازه‌ای در این بازار خرید و فروش می‌شود و هیچ محدودیتی برای ضایعات آلومینیومی وجود ندارد. به عنوان مثال، بازار «باسکول میهن شوش» بیشتر به قراضه‌های خودرو و بازار «قلعه مرغی» به قراضه‌های درب و پنجره اختصاص دارد، همچنین در بازار «خلازیر» خردبار و درشت‌باز نیز وجود دارد.

مدیر فروشگاه دستوری با اشاره به انتقال قراضه‌های آلومینیومی به بازار «خلازیر»، گفت: ۸۰ درصد ضایعات آلومینیومی شهر تهران، به این بازار آورده می‌شود و دلیل اهمیت زیاد بازار «خلازیر» این است که تمام انواع ضایعات با هر تناژ و هر اندازه‌ای در این بازار خرید و فروش می‌شود و هیچ محدودیتی برای ضایعات آلومینیومی وجود ندارد. به عنوان مثال، بازار «باسکول میهن شوش» بیشتر به قراضه‌های خودرو و بازار «قلعه مرغی» به قراضه‌های درب و پنجره اختصاص دارد، همچنین در بازار «خلازیر» خردبار و درشت‌باز نیز وجود دارد.

حیدر کردکندی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، با اشاره به تفکیک قراضه‌های آلومینیومی که در بازار «خلازیر» انجام می‌شود، اظهار داشت: اولین مرحله تفکیک ضایعات توسط ما صورت می‌گیرد و معمولا ضایعات نرم و خشک را از هم جدا و برای استفاده مصرف‌کنندگان آماده می‌کنیم البته در کارخانه‌ها و در هنگام ریخته‌گری و ذوب‌، یکبار دیگر نیز این تفکیک انجام می‌شود. همچنین، انواع ضایعات فلزات پس از جمع‌آوری در این بازار با دقت تفکیک می‌شود تا در مرحله تولید از مصرف‌کننده زمان زیادی نگیرد، حتی قراضه‌های آلومینیومی رنگ شده و رنگ نشده را از هم جدا می‌کنیم.

وی درمورد روند قیمت‌گذاری ضایعات آلومینیومی، بیان کرد: قیمت‌گذاری قراضه‌های آلومینیومی تحت تاثیر عواملی همچون بورس، دلار و … قرار ندارد بلکه قیمت ضایعات را خریدار تعیین می‌کند. زمانی که متقاضی زیاد باشد و خرید و فروش در وضعیت مطلوب‌تری قرار داشته باشد، امکان اینکه سود بیشتری از فروش قراضه‌ها بدست ‌آورد، بالا می‌رود اما در حال حاضر که مصرف‌کنندگان قراضه‌های آلومینیومی به علت کاهش میزان تولید، محدود شده‌اند؛ برای فروش ضایعاتی که خریداری کرده‌ایم، مجبوریم قراضه‌ها را به همان قیمت مشخص شده از سوی مصرف‌کننده، عرضه کنیم.

مدیر فروشگاه دستوری درخصوص دسته‌بندی ضایعات آلومینیومی، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد ضایعاتی که به این بازار آورده می‌شود، پروفیل درب و پنجره است، درحالی که ضایعات ظروف یکبار مصرف، ظروف آشپزخانه، ورق و …تنها ۳۰ درصد ضایعات موجود در بازار را تشکیل می‌دهد.

کردکندی در رابطه با اینکه ضایعات پس از چند مرحله و از چه طریقی به «خلازیر» می‌رسد، اظهار کرد: واسطه‌های بیشماری در زمینه جابه‌جایی ضایعات آلومنیومی فعالیت می‌کنند، ضایعات شهری ۱۰ دست می‌چرخد تا به ما برسد و از اینجا تا زمانی که به مصرف‌کننده نهایی برسد، نیز بارها و بارها جابه‌جا می‌شود، به همین دلیل است که فعالیت در حوزه واسطه‌گری تا این حد خواهان دارد.

وی درمورد عوامل تاثیرگذار بر افزایش مصرف قراضه‌های آلومینیومی، عنوان کرد: عوامل زیادی در این زمینه تاثیرگذار است، اولین و مهم‌ترین عامل، قیمت این فلز است؛ زمانی که قیمت آلومینیوم پایین باشد، می‌توان از آن به عنوان فلز جایگزین استفاده کرد و مصرف آن را افزایش داد.

مدیر فروشگاه دستوری در پایان گفت: زمانی که ساخت‌وساز و تولید در کشور رونق می‌گیرد، مصرف و خرید و فروش آلومینیوم نیز روز به روز بیشتر می‌شود اما درحال حاضر که وضعیت صنعت ساختمان‌سازی راکد است، بازار ضایعات آلومینیومی نیز شاهد روزهای خوش سابق نیست. وابستگی و ارتباط صنعت ساخت‌وساز با قراضه‌های آلومینیومی ناگسستنی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3647

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد