• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت آلاکس

به دنبال بازارهای جهانی هستیم

  • کد خبر : 3854
  • 22 تیر 1398 - 18:11
به دنبال بازارهای جهانی هستیم
امروزه هر کاری که به کالبد و بافت صنعت اضافه می‌شود باید مبنا و مقیاس صنعتی داشته باشد وگرنه صرفا موجب هدر رفت سرمایه‌های انسانی و اقتصادی خواهد شد؛ در این سال‌ها رویکرد برخی مصرف‌کنندگان به سمت واردات محصولات آلومینیومی از جمله یراق‌آلات سوق یافته است که این اقدام آن‌ها، ضمن فاصله گرفتن از الگوهای کیفی و واردات محصولات آلومینیومی بدون توجه به در نظر گرفتن استانداردهای لازم، سعی در تخریب چرخ گردون صنعت داخلی نیز نموده و منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح داده‌اند.

امروزه هر کاری که به کالبد و بافت صنعت اضافه می‌شود باید مبنا و مقیاس صنعتی داشته باشد وگرنه صرفا موجب هدر رفت سرمایه‌های انسانی و اقتصادی خواهد شد؛ در این سال‌ها رویکرد برخی مصرف‌کنندگان به سمت واردات محصولات آلومینیومی از جمله یراق‌آلات سوق یافته است که این اقدام آن‌ها، ضمن فاصله گرفتن از الگوهای کیفی و واردات محصولات آلومینیومی بدون توجه به در نظر گرفتن استانداردهای لازم، سعی در تخریب چرخ گردون صنعت داخلی نیز نموده و منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، مسعود حکیمی مدیرعامل شرکت آلاکس، نوشت: درحال حاضر، بازار تولید درب و پنجره‌های آلومینیومی یک صنعت پرهزینه‌ای است که باید برای حضور در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام داد، این درحالی است که اگر تولیدات بدون در نظر گرفتن کیفیت باشد و برنامه‌ریزی دقیقی درخصوص آن انجام نگرفته باشد، صرافا موجب زیان تولیدکننده و سرمایه‌گذار خواهد شد و هیچ دستاوردی نخواهد داشت، به همین منظور شرکت ما در راستای افزایش تولید ملی، جلوگیری از خروج ارز، توسعه صنعت آلومینیوم، برآورده کردن نیاز بازار، اشتغالزایی با تکیه بر دانش فنی و … در کشور تصمیم به احداث این شرکت که در زمینه طراحی و تولید انواع یراق‌آلات فعال باشد، نموده‌ایم.

در بخش صنعت، به خصوص در زمینه تولید درب و پنجره‌های آلومینیومی و همچنین یراق‌آلات، باید روند واردات را به نقد و چالش بگذاریم تا روند تقلید و کپی برداری از تولیدات سایر کشورها در این حوزه کاهش یابد و چشم‌انداز روشنی برای بهبود و توسعه میزان تولیدات در آینده‌ای نزدیک ترسیم کنیم.

شرکت‌های تولیدکننده‌ای همچون ما، برآنند که با استفاده از تکنولوژی روز و بهره‌گیری از نیروی متخصص و آموزش دیده با توان مضاعف قدم در راه تولید گذاشته تا شاهد پیشرفت و تحول عظیمی در صنعت تولیدات داخلی کشور باشیم.

درحال حاضر، شرکت آلاکس از استراتژی متمایز و رقابتی خاصی بهره می‌برد، بدینگونه که با ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت رقابتی سعی در کسب عمده سهم بازار در این حوزه دارد و البته برای دستیابی به این هدف تمام تلاش خود را در زمینه بهبود کیفی محصولات تولیدی به کار برده است که به نتیجه مورد نظر خود نیز تا حدودی رسیده است.

هم اکنون بسیاری از مسئولین اعتقاد دارند وضع تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز و جلوگیری از واردات محصولات ساخته شده، می‌تواند به نفع صنعت داخلی کشور باشد و فرصت‌های جدیدی را پیش روی تولیدکنندگان قرار دهد چراکه صنعت کشور را به خودکفایی رسانده و مردم را به استفاده از محصولات تولید داخلی ترغیب و سوق داده است. این خواسته به شرطی محقق می‎شود که تولیدکنندگان در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود، تلاش کنند و کیفیت محصولات را برای مصرف‌کنندگان تضمین نمایند البته متاسفانه در این راستا با ضعف‌هایی نیز روبه‌رو بوده‌ایم که می‌توان به عدم تبیین استانداردهای کیفی و معیارهای کنترل کیفی از سوی سازمان‌ها و موسسات داخلی مربوطه نیز اشاره کرد؛ به همین جهت، شرکت آلاکس مجبور شد با تشکیل کارگروه‌های فنی و مهندسی و تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی نسبت به آنالیز نمونه‌های مشابه خارجی و تعریف معیارهای استاندارد خصوصی اقدام نماید و اکنون با گذشت حدود سه سال از فعالیت شبانه‌روزی این کارگروه، به عنوان اولین شرکت موفق به اخذ پروانه کاربد علامت استاندارد ملی ۳-۱۹۰۹۱ گردید. تلاش ما بر این است تا در آینده‌ای نزدیک با تکمیل و مستندسازی این معیارها تحت عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد (گواهینامه ۱۷۰۲۵) مجموعه کامل معیارهای یراق‌آلات را جهت استفاده در اختیار جامعه علمی و صنعتی قرار دهیم.

چشم انتظار حمایت هستیم

امروزه تولیدکنندگان با مشکلات عدیده‌ای از جمله نقدینگی، عدم تخصیص ارز نیمایی برای سفارش ماشین‌آلات مورد نیاز خطوط تولیدی، ممنوعیت صادرات بدون انتقال ارز و … روبرو هستند. در این شرایط موجود تولیدکنندگان دیگر توانی برای ادامه در این مسیر بحرانی ندارند و نیازمند حمایت دولت هستند؛ این درحالی است که دولت می‌تواند با حذف مقررات دست و پاگیر و وضع قوانین حمایتی از تولیدکنندگان، انگیزه‌ای برای ادامه مسیر به آن‌ها بدهد.

در راستای توسعه بازار فروش، ما یک استراتژی ده ساله تدوین نموده‌ایم و خود را محدود به بازار داخل نکرده‌ایم و هدف ما در اختیار گرفتن بازار کشورهای همجوار است. ما هم اکنون صادرات خود را به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و ارمنستان آغاز کرده‌ایم و در مرحله دوم کشورهای ترکیه، ترکمنستان و گرجستان را در برنامه صادراتی خود قرارداده‌ایم. آلاکس در نظر دارد با برنامه‌ریزی‌های مدون در سال‌های آتی با ارائه محصولات و خدمات جدید و با کیفیت سهم خود را در بازارهای منطقه‌ای افزایش دهد. ما با دایر نمودن نمایندگی‌های سراسری خود در سطح ایران و خارج کشور، فروش اینترنتی و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی سهم بیشتری از بازار کسب نماییم.

شرکت آلاکس ایران با همکاری کادر فنی و مجرب خود و با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از مواد اولیه استاندارد و ماشین‌آلات به روز، همواره در پی کسب دانش و فناوری‌های روز این صنعت بوده و با تکیه بر این اصل کالاهایی با کیفیت منطبق بر استاندارهای جهانی عرضه می‌نماید و حتی در بسیاری از موارد محصولات تولیدی آلاکس ایران از محصولات مشابه خارجی آن با کیفیت‌تر است به همین خاطر محصولات آلاکس دارای گارانتی مادام‌العمر بوده و در صورت داشتن نقص فنی، مشتری می‌تواند جنس را عودت و تعویض کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3854

نوشته‌های مشابه