نگرش سنتی مدیران، پاسخگوی نیازهای مشتریان نیست !!!

نگرش سنتی مدیران، پاسخگوی نیازهای مشتریان نیست !!!

عدم شناخت و آگاهی کافی مشتریان و متقاضیان از محصولات و خدمات ارائه شده در صنعت درب و پنجره آلومینیومی، در گذشته و حال، موجب بی‌کیفیت شدن، محصولات تولید شده در داخلی شده است. این عدم شناخت و کنترل نکردن محصولات نهایی، سبب شده که دست فعالان این صنعت برای ارائه محصولات و خدمات بی‌کیفیت همواره باز باشد همچنین ممکن است تولیدکنندگان به دلیل عدم آگاهی از جزئیات و استانداردهای لازم این حوزه، محصولات مرغوبی به بازار ارائه ندهند و همین علت سبب پس رفت صنعت و عدم به روز شدن آن شود.

به گزارش «فلزات آنلاین»، حسن سعیدی مدیرعامل مدیرارشدگروه شرکت‌های شینا، نوشت: در حال حاضر، در بازار درب و پنجره آلومینیومی، تغییراتی شکل گرفته است و روند سفارش‌دهی توسط برخی از مصرف‌کنندگان به شیوه درست‌تری انجام می‌شود، برای مثال با توجه به رزومه شرکت، مشاهده سایت، نمونه محصولات و ...، سفارشی صورت می‌گیرد.

همچنین، رضایت‌نامه‌های کارفرمایان قبلی، دریافت نمونه شاهد و سمپل، بازدید از پروژه‌های اجرا شده قبلی توسط فروشنده، استعلام از کارفرما برای تعیین صلاحیت، گواهی‌نامه‌ها و مجوزات لازم برای فعالیت در این حوزه و ... توانسته به مشتریان جهت سفارش و دریافت خدمات، کمک کند.

اگر به دقت به عملکرد تولیدکنندگان در چند سال اخیر توجه کنیم، متوجه می‌شویم آن‌هایی که در حال حاضر در بازار حضور دارند، تغییری در نگرش رویکرد سنتی خود ایجاد کرده‌ و توانسته‌اند رویکرد سیستمی را در شرکت خود جایگزین کنند.

فعالان صنعت درب و پنجره، به جای بهره‌گیری از استانداردهای لازم و ایجاد وجه تمایز با خلاقیت و نوآوری، بیشتر دنبال کپی‌کاری و الگوبرداری، آن هم به شیوه‌های غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی هستند، برای مثال می‌توان به تولید پروفیل‌های آلومینیومی برای نصب هندریل‌های شیشه‌ای اشاره کرد که در این خصوص شرکت‌های تولیدکننده، کپی را به طراحی و ابتکار تازه ترجیح داده‌اند، علاوه بر این؛ به ندرت می‌توان در این زمینه تولید محصول استانداردی را شاهد بود.

گفتنی است برای تولید این نوع پروفیل بایستی بر طبق استاندارد DIN آلمان، شیشه 10 سانت در پروفیل آلومینیومی قرار بگیرد اما تولیدکنندگان این صنعت در داخل کشور، با وجود ساخت و تولید قالب‌ها و پروفیل‌های زیاد، همچنان با سایزهای غیراستاندارد و غیراصولی 4،6،7 و 8 سانت، پروفیل را داخل شیشه قرار می‌دهند که این اقدام استحکام، امنیت و استاندارد محصول نهایی تولید شده را از بین می‌برد و این امر نشان از عدم پایبندی به اصول اخلاقی و حرفه‌ای در فرآیند عرضه و تقاضا دارد.

در حال حاضر بازار فروش درب، پنجره و نماهای ساختمانی، دارای دورنمایی خوب و امیدوارکننده است و پیش‌بینی می‌کنیم روز به روز وضعیت این صنعت بهتر شود به شرط اینکه تولیدکننده و خدمات‌دهندگان این صنعت، متناسب با تکنولوژی موجود در جهان حرکت کنند و تولیدات خود را به روز نمایند تا قابلیت رقابت و فعالیت در بازار داخل را داشته باشند همچنین برای صادرات محصولات به بازارهای کشورهای عراق، سوریه و عمان باید محصولات از سطح بالایی برخوردار باشند البته حمایت دولت و سازمان‌های ذی‌ربط در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

فعالین حوزه تولید و خدمات درب، پنجره و نماهای آلومینیومی به روش‌های سنتی و رابطه‌ای، عادت دارند و از این طریق تاکنون توانسته‌اند محصولات بی‌کیفیت و فاقد ضمانت‌نامه را به راحتی بفروشند اما از این به بعد، شرایط بسیار متفاوت خواهد بود و این تغییر و تحول، امکان دارد به ضرر خیلی‌ها تمام شود مگر اینکه مدیران این کسب و کار به فکر به‌روز کردن و تغییر و تحول در نگرش خود، منابع انسانی، محصولات و خدماتشان باشند و در این خصوص خود و سازمانشان را با آموزش و تکنیک‌های کاربردی مجهز نمایند و تاخیر در اقدام برای این موضوع همین لحظه‌ نیز دیر است! در حال حاضر میزان نقدینگی در این صنعت کاهش پیدا کرده است اما برای شرکت‌های خوب و به روز، هنوز کار هست.

انتهای پیام//

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  
مطالب مرتبط
چین بیشترین رشد صادرات اکستروژن‌های آلومینیومی را رقم زد
دانش و تجربه، قربانیان مدیریت نابخردانه
عضویت در خبرنامه
  • گروه خبرنامه
  • نام
  • پست الکترونیک
بنر صنیع کاوه
 سازمان خصوصی سازی- عمودی صفحه اقتصاد
فولاد سیرجان ایرانیان
خرید اشتراک ماهنامه اشتراک
دانلود نرم افزار

دانلود اپلیکیشن موبایل اخبار فلزات

دانلود از بازار دانلود از گوگل پلی
نود و چهارمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نود و چهارمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نود و چهارمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 76 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

نود و سومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نود و سومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نود و سومین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 80 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

نود و دومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نود و دومین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نود و دومین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 82 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

نود و یکمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نود و یکمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نود و یکمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 80 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

نودمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نودمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

نودمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد.هفته‌نامه فلزات آنلاین این هفته در 70 صفحه منتشر شد. متن هفته‌نامه در پیوست این مطلب قابل مشاهده است.

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

طراحی و تولید: