• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
عضو هیئت مدیره شرکت افشان الکتریک خراسان:

پرداخت بهره‌های بانکی کمرشکن است

  • کد خبر : 2731
  • 22 مرداد 1398 - 16:03
پرداخت بهره‌های بانکی کمرشکن است
عضو هیئت مدیره شرکت افشان الکتریک خراسان، گفت: شرایط گرفتن وام از بانک‌ها به‌قدری سخت است که کمتر کسی قادر به دریافت وام است، از طرفی هم بهره‌های بانکی کمرشکن هستند و تولیدکنندگان تمایلی به گرفتن وام ندارند.

عضو هیئت مدیره شرکت افشان الکتریک خراسان، گفت: شرایط گرفتن وام از بانک‌ها به‌قدری سخت است که کمتر کسی قادر به دریافت وام است، از طرفی هم بهره‌های بانکی کمرشکن هستند و تولیدکنندگان تمایلی به گرفتن وام ندارند.

فاطمه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«فلزات آنلاین»، اظهار داشت: ما یک واحد تولیدی کوچک هستیم که سیم و کابل و دوشاخه رابط برای لوازم خانگی مثل یخچال و لباسشویی و ماشین ظرفشویی تولید می‌کنیم. مواد اولیه‌ مورد نیاز برای تولید سیم و کابل، مفتول مسی و گرانول است که مفتول مسی را به رشته تبدیل می‌کنیم و بعد از تاب دادن سیم‌ها و کشیدن روکش روی آن، انواع کابل براساس سفارش مشتری تولید می‌کنیم. برای تولید دوشاخه نیز از مغزه استفاده می‌شود که مغزه نیز از مواد پلاستیکی و استیل به عنوان مادگی دوشاخه ساخته شده که مجموعه ما این مغزه‌ها را به‌صورت آماده از کشور چین وارد می‌کند. البته در داخل کشور هم چند واحد تولیدی مغزه وجود دارد که برای مصرف خودشان مغزه تولید می‌کنند و سایر تولیدکنندگان مجبور به وارد کردن این مغزه‌ها هستند.

وی افزود: ما برای تولید روکش کابل، از گرانول استفاده می‌کنیم که با وجود تحریم‌ها برای وارد کردن گرانول دچار مشکلاتی شده‌ایم و در حال حاضر ما گرانول را با قیمت بالاتری از بازار آزاد تهیه و مفتول مسی را هم از بازار بورس خریداری می‌کنیم و توانسته‌ایم تا به امروز مجموعه را سرپا نگه داریم.

عضو هیئت مدیره شرکت افشان الکتریک خراسان، بیان کرد: با‌توجه به تحریم‌ها مجموعه ما صادرات ندارد و محصولات را فقط در بازار داخلی می‌فروشیم، البته فروش داخلی هم بی‌تاثیر از این تحریم‌ها و سیاست‌های داخلی نیست. به‌عنوان مثال با رکود مسکن و ساختمان‌سازی تقاضا برای سیم و کابل برقی و دوشاخه نیز به حداقل رسیده است، همچنین با تعطیلی بسیاری از کارنجات لوازم خانگی مثل ارج، آزمایش و فیلور، بازار دوشاخه نیز وارد رکود شده است. دونرخی شدن قیمت دلار بر قیمت نهایی محصولات ما تاثیر گذاشته و این نوسانات باعث اختلال فروش در بازار داخلی نیز شده است.

اسلامی خاطر نشان کرد: مسلما تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های مدرنی مانند دستگاه تزریق در دنیا وجود دارد اما باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، هزینه کردن برای خرید این دستگاه‌ها کار منطقی نیست. این دستگاه‌ها را باید از کشورهایی مثل آلمان، چین و ایتالیا خریداری کنیم و چون باید با ارز آزاد واردات انجام دهیم سرمایه زیادی می‌خواهد، اما تولیدی‌هایی هستند که دستگاه‌های مدرنی دارند و در مرحله تبدیل مفتول به سیم همزمان عملیات آنیل را نیز انجام می‌دهند و دیگر سیم را مجددا وارد کوره نمی‌کنند.

وی توضیح داد: آینده بازار قابل پیش‌بینی نیست؛ عمده مصرف‌کنندگان محصولات ما، کارخانجات لوازم خانگی هستند که فعالیت آن‌ها سبب می‌شود، واحدهای تولیدی سیم و کابل به فعالیت خود ادامه دهند، در واقع همه مجموعه‌های این صنعت مانند حلقه‌های زنجیر به‌هم وصل هستند و اختلال در یک حلقه کل زنجیره را با مشکل مواجه می‌کند.

عضو هیئت مدیره شرکت افشان الکتریک خراسان، اذعان کرد: چون ما یک قطعه از لوازم خانگی را تولید می‌کنیم و خودمان مستقیم آن را وارد بازار نمی‌کنیم خدمات پس از فروش برای تولیدات خود نداریم و شرکت تولیدکننده نهایی خدمات پس‌از‌فروش را برای محصولات خود ارائه می‌دهد.

وی در پایان گفت: تنها مشکل تولیدکنندگانی مثل ما پرداخت بهره‌های کمرشکن بانکی است، در سال‌های گذشته وامی که به بخش صنعت و معدن تعلق می‌گرفت، کم‌بهره‌ترین وام بود اما امروزه شرایط گرفتن وام به‌قدری سخت شده است که کمتر کسی می‌تواند وام بگیرد؛ تازه اگر هم موفق به گرفتن وام شود بهره آن خیلی زیاد است و درصورت پرداخت نکردن اقساط وام، بهره آن مرتب افزایش می‌یابد و متاسفانه هیچ ارگان و سازمانی تولید‌کننده را حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2731

نوشته‌های مشابه