• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل شرکت صنایع کابل پارسیان:

از نو می‌سازیم

  • کد خبر : 2768
  • 03 شهریور 1398 - 12:04
از نو می‌سازیم
مدیرعامل شرکت صنایع کابل پارسیان گفت: پیش از نوسانات ارزی و اعمال تحریم‌ها فروش داخلی خوبی داشتیم که با مختل شدن شرایط اقتصادی کشور، وضعیت مجموعه ما نیز به سمت بحران رفت و چرخه فعالیت به کندی چرخید.

مدیرعامل شرکت صنایع کابل پارسیان گفت: پیش از نوسانات ارزی و اعمال تحریم‌ها فروش داخلی خوبی داشتیم که با مختل شدن شرایط اقتصادی کشور، وضعیت مجموعه ما نیز به سمت بحران رفت و چرخه فعالیت به کندی چرخید.

سعید سالم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«فلزات آنلاین»، اظهار داشت: مجموعه صنایع کابل پارسیان در شهر بروجن و در شهرک صنعتی سفیددشت واقع شده است. ما در کارخانه مفتول ۸ میلی‌متری را با روش ریخته‌گری مداوم تولید می‌کنیم. مفتول‌های فولادی، مفتول‌های کم کربن و پرکربن که با روش خط گالوانیزه گرم تولید می‌شود را نیز در مجموعه صنایع کابل پارسیان داریم و علاوه بر مفتول کابل‌های خودنگهدار و قدرت نیز از دیگر محصولات صنایع ما است.

وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه مشکل شده است، ادامه داد: مواد اولیه مورد نیاز تولید مفتول را از بورس و بازار آزاد خریداری می‌کنیم اما ترجیح ما این است که از بازار آزاد مواد اولیه خود را تهیه ‌کنیم. از طرفی هم شرکت‌های بزرگ عمده مواد اولیه را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند که این امر باعث کمبود مواد اولیه در داخل کشور می‌شود که مشکلی به دیگر مشکلات تولید‌کنندگان صنایع مس اضافه می‌گردد.

مدیرعامل شرکت صنایع کابل پارسیان در رابطه با بازارهای خارجی، تصریح کرد: در حال حاضر صادرات مفتول ممنوع است و ما قبل از این ممنوعیت، دو مرتبه به کشور افغانستان محصولات خود را به‌صورت زمینی صادر کردیم، با شروع دو نرخی شدن قیمت دلار و شرایط بد بازار فعالیت مجموعه ما کاهش یافت و به مرور زمان به تعطیلی کشیده شد. ما حدود سه ماه است مجددا کارخانه را احیا کرده‌ایم و در تلاش هستیم دوباره بتوانیم محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم. فعالان درعرصه تولید مفتول به‌قدری مرموز عمل می‌کنند که کسی نمی‌تواند از روند فعالیت آن‌ها سر درآورد که صادرات دارند یا ندارند و یا بخواهیم برای ادامه کار، شرایط بازار داخلی را طبق فعالیت آن‌ها بسنجیم.

سالم در پایان افزود: برنامه آینده مجموعه ما رسیدن به تولید انبوه و صادرات به کشورهای همسایه است، بطوریکه که شرکت‌های کشورهای همسایه همچون افغانستان و عراق که تحت تاثیر تحریم‌های اعمال شده کشور آمریکا نیستند به ما معرفی شوند و به ازای پرداخت به‌موقع و در محل درب کارخانه، ما محصولات خود را به آن‌ها ارائه می‌دهیم. ما حاضریم محصولات خود را کمتر از قیمت واقعی به آن‌ها بفروشیم اما به‌شرطی که به‌موقع پول ما را پرداخت کنند تا بتوانیم کارخانه را در این شرایط بد اقتصادی سرپا نگهداریم و به تولید انبوه خود ادامه دهیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2768

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند