• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت سیم و کابل انصار همدان:

افزایش قیمت مس و کاهش تقاضای سیم و کابل

  • کد خبر : 2811
  • 31 شهریور 1398 - 16:18
افزایش قیمت مس و کاهش تقاضای سیم و کابل
مدیرعامل شرکت سیم و کابل انصار همدان گفت: با افزایش قیمت مس، تهیه مواد اولیه برای ما دشوار شده است و با توجه به کاهش تقاضای سیم و کابل به دلیل رکود ساخت‌وساز ساختمانی، برای حفظ و تامین سرمایه در حال گردش کارخانه دچار مشکل شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل انصار همدان گفت: با افزایش قیمت مس، تهیه مواد اولیه برای ما دشوار شده است و با توجه به کاهش تقاضای سیم و کابل به دلیل رکود ساخت‌وساز ساختمانی، برای حفظ و تامین سرمایه در حال گردش کارخانه دچار مشکل شده‌ایم.

حسن کیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: مجموعه ما، با عنوان سیم و کابل انصار در سال ۸۷ و با هدف تولید سیم و کابل برقی، فعالیت خود را آغاز کرد. مواد اولیه تولید سیم و کابل برقی، مس و PVC است که ما مس را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم. ظرفیت تولیدی مجموعه ما، سالانه ۳۰۰ تن تعیین شده اما به دلیل مشکلات اقتصادی، رکود بازار و افزایش قیمت جهانی مس، میزان تقاضا کاهش یافته و  این امر، افت میزان تولید مجموعه ما را به همراه داشته است؛ به‌طوری که تا کنون چند مرتبه کارخانه تا مرز تعطیلی پیش رفته است. پیش‌تر، قیمت مس به ازای هر کیلوگرم، ۳۰ هزار تومان بود اما اکنون قیمت آن به ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده و تهیه مواد اولیه برای ما مشکل شده و در چنین شرایطی، حفظ و تامین سرمایه در حال گردش کارخانه، نیز دشوار است.

وی افزود: افزایش قیمت مس و مواد اولیه به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده محصولات مسی نیست؛ البته در چند روز ابتدایی افزایش قیمت، خرید و فروش محصولات و مواد اولیه جهت پیشگیری از ضررهای مالی احتمالی، رونق می‌یابد اما به مرور زمان این معاملات نیز کم‌رنگ می‌شوند. به‌طور کلی، افزایش قیمت مواد اولیه بر قیمت نهایی محصولات ما نیز موثر بوده که این افزایش، شرایط حفظ کردن مشتریان دائمی را دشوار می‌کند. البته، مصرف‌کنندگان محصولات ما انبوه‌سازان ساختمانی هستند که با تعطیلی پروژه‌های آن‌ها، تقاضا برای سیم و کابل کم شده است.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل انصار همدان در پایان بیان کرد: یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر قیمت تمام شده محصول، خط تولید مدرن و نوع تکنولوژی است. ماشین‌آلات کارخانه ما، قدیمی هستند و قدمت استفاده از آن‌ها، به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد. به روز شدن ماشین‌آلات، باعث افزایش سرعت تولید و کاهش میزان ضایعات می‌شود؛ از طرفی نیز با ماشینی شدن کارخانه از تعداد پرسنل کاسته شده و می‌توان محصولاتی با کیفیت، برای ارائه در سطح جهانی تولید کرد. با به روز شدن کارخانه، ظرفیت تولید نیز افزایش می‌یابد و می‌توان با کمترین افزایش قیمت، بیشترین سود را به دست آورد. خرید این نوع دستگاه‌ها، سرمایه سنگینی می‌خواهد که با وضعیت کنونی تولید، این مبلغ از عهده ما خارج است و متاسفانه کوچک‌ترین حمایتی از هیچ ارگانی از ما و صنف تولیدکننده سیم و کابل نمی‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2811

نوشته‌های مشابه