• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت پارمیدا پولاد ایساتیس:

دولت باید به صنعت فولادسازی کمک کند

  • کد خبر : 5325
  • 13 مهر 1398 - 11:27
دولت باید به صنعت فولادسازی کمک کند
مدیرعامل شرکت پارمیدا پولاد ایساتیس گفت: دو سال پیش وقتی کشور در شرایطی قرار گرفت که نیاز به ارز پیدا کرد، صنایع فولادی با افزایش صادرات محصولات خود، برای اقتصاد کشور ارزآوری داشتند و حالا که این صنایع دچار مشکل شده‌اند، دولت باید به کمک صنعت فولاد بیاید.
مدیرعامل شرکت پارمیدا پولاد ایساتیس گفت: دو سال پیش وقتی کشور در شرایطی قرار گرفت که نیاز به ارز پیدا کرد، صنایع فولادی با افزایش صادرات محصولات خود، برای اقتصاد کشور ارزآوری داشتند و حالا که این صنایع دچار مشکل شده‌اند، دولت باید به کمک صنعت فولاد بیاید.

محمدحسین مشکاتیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت پارمیدا پولاد ایساتیس که از سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرده است، در حال حاضر با به کارگیری حدود ۱۵۰ نفر و  با استفاده از تکنولوژی کوره‌های القایی و روش ریخته‌گری مداوم  سالانه ۵۰ هزار تن بیلت تولید می‌کند.

آهن اسفنجی با کیفیت مصرف می‌کنیم

مدیرعامل شرکت پارمیدا پولاد ایساتیس با اشاره به میزان مصرف نسبتا بالای آهن اسفنجی در خط تولید این کارخانه، تصریح کرد: مواد اولیه مورد استفاده ما در کور‌ه‌های القایی شامل ۸۰ درصد آهن اسفنجی و ۲۰ درصد قراضه است که دلیل اصلی این کار، کاهش قیمت تمام شده محصول و افزایش راندمان تولید است.

وی درباره صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی در این واحد تولیدی، بیان کرد: مکانیسم کار در این خط تولید به نحوی است که نمی‌توان انتظار خاصی در خصوص صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی آب و برق داشت ولی با این حال، با استفاده از مواد اولیه مرغوب، می‌توانیم میزان مصرف گاز در این واحد را تا حدودی کاهش دهیم.

مشکاتیان در این مورد افزود: به دلیل محدودیت‌های موجود در کوره‌های القایی، مواد اولیه مورد استفاده در آن، می‌بایست کیفیت مطلوبی داشته باشند که با توجه به اینکه ما مواد اولیه خود را شرکت‌های معتبر شهر سیرجان خریداری می‌کنیم، از این نظر مشکل خاصی نداریم. ضمن اینکه قرار گرفتن این واحد در مرکز کشور به ما کمک می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان، بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز خود را از از منابع مختلف تامین کنیم.

راه‌اندازی واحد نورد در دستور کار

مدیرعامل شرکت پارمیدا پولاد ایساتیس در خصوص برنامه‌های آتی این شرکت برای توسعه و افزایش میزان تولید محصولات مجموعه خود، خاطرنشان کرد: ما قصد داریم در آینده نزدیک، خط تولید نورد میلگرد با ظرفیت حدود  ۱۰۰هزار تن در سال را به این مجموعه اضافه کنیم که عملیات احداث آن کلید خورده است، در صورتی که طبق برنامه از قبل تعیین‌شده پیش برویم، این طرح در اواسط سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. به این ترتیب، می‌توانیم ماهانه حدود  ۵ هزار تن میلگرد تولید و روانه بازار ‌کنیم و میزان فروش فولاد خام خود را به کمترین حد برسانیم.

مدیرعامل شرکت پارمیدا پولاد ایساتیس درباره اشتغال‌زایی حاصل از این توسعه نیز، اذعان کرد: با راه‌اندازی واحد نورد، تعداد پرسنل مورد نیاز در کارخانه دو برابر خواهد شد و طبق برآورد باید تعداد پرسنل خود را به ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر افزایش دهیم.

مشکاتیان درباره رعایت اصول HSE  نیز، بیان کرد: اصول ایمنی مشخصی در صنعت فولاد وجود دارد که صاحبان این صنایع باید این شرایط را برای پرسنل خود محیا کنند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و سعی می‌کنیم این اصول را در طراحی، اجرای پروژه‌ها و در طول فرآیند تولید در نظر بگیریم.

بهبود وضعیت فولاد کشور، با کمک دولت

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت بد بازار محصولات صنایع فولاد در چند ماه اخیر، یادآور شد: وضعیتی که در حال حاضر به وجود آمده، ناشی از تاثیر تحریم‌ها بر بازار بوده که موجب نواسانات قیمتی زیادی شده است اما اگر واقع‌بین باشیم، با وجود اینکه تحریم‌ها عامل اصلی بی‌ثباتی بازار فولاد هستند، سال گذشته، زمان طلایی برای فعالان عرصه فولاد بود.

همکار‌ی‌های متقابل دولت و صنعت سازنده است

مشکاتیان با اشاره به اهمیت تعامل دولت و صنعت، اظهار کرد: اگرچه نمی‌توان آمار دقیقی در این مورد ارائه داد اما یک نکته کاملا مشهود این است که صنعت فولاد در دو سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی صادرات و ارزآوری حاصل از آن، کمک فراوانی به اقتصاد کشور کرد پس دولت نیز باید بتواند در شرایط کنونی به کمک این صنعت بیاید.

مدیرعامل شرکت پارمیدا پولاد ایساتیس در پایان با ابراز امیدواری در خصوص بهبود وضعیت صنعت فولاد کشور در آینده، عنوان کرد: با توجه به منابع و امکانات موجود در کشور، ما می‌‌توانیم یکی از مرغوب‌ترین فولادهای دنیا را تولید کنیم و اگر دولت برای توسعه و سرمایه‌گذاری در این حوزه کمک کند، شاهد پیشرفت‌های بسیار زیادی خواهیم بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5325
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه