• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
مدیر آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه:

دانشگاه، بال‌ پرواز صنعت است

  • کد خبر : 2842
  • 22 مهر 1398 - 12:31
دانشگاه، بال‌ پرواز صنعت است
مدیر آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه گفت: رشد اقتصادی کشور در گروی همکاری و تعامل مجامع علمی با صنایع است؛ دانش و تکنولوژی، صنعت را با فناوری‌های روز دنیا آشنا می‌کند.

مدیر آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه گفت: رشد اقتصادی کشور در گروی همکاری و تعامل مجامع علمی با صنایع است؛ دانش و تکنولوژی، صنعت را با فناوری‌های روز دنیا آشنا می‌کند.

پیمان ابروان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: ذخایر معدنی ما بسیار امیدوارکننده است و می‌توان در راستای توسعه کشور نگاه بلندمدت به معادن و صنایع وابسته به معدن داشته باشیم. نفت و گاز در حال نزدیک شدن به خط پایان خود هستند و ما در صنایع معدنی، باید با الگو گرفتن از متخصصین صنایع نفت و گاز در جهت ایجاد ارزش افزوده گام برداریم. باید نگاه‌ها به صنعت و معدن، اقتصادی باشند و بی‌شک در این امر، دانش و تکنولوژی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. تا زمانی که دانش را در راستای اقتصاد قرار ندهیم و به توسعه و رشد کشور نگاه دانشی نداشته باشیم، قطعا نمی‌توانیم در رقابت‌های جهانی در جایگاه خوبی قرار بگیریم. تمام تلاش واحد آموزش سرچشمه توسعه دانش، تکنولوژی و مهارت در جهت تولید اقتصادی بیشتر است. نه تنها در شرکت ملی مس بلکه باید در تمام صنایع کشور نگاه دانشی را دخیل کنیم که در این صورت می‌توان پیش‌بینی کرد که طی ۱۰ تا ۱۲ سال آینده، جهش بزرگی را در تکمیل حلقه‌های ارزش افزوده صنعت معدن داشته باشیم و اگر این اتفاق نیفتد، از حاشیه‌های سودآوری دور خواهیم ماند.

وی افزود: شرکت ملی مس از دیرباز قدم‌های عملی و کاربردی برداشته و یک مجموعه آموزشی قوی و علمی در حد یک دانشگاه را برپا کرده است، این مجموعه ۸۰ پرسنل دارد که از این تعداد، ۶۰ نفر در مجتمع مس سرچشمه مشغول به فعالیت هستند. ما تا کنون مانند یک دانشگاه وابسته به صنعت عمل کرده‌ایم. شرکت ملی مس برای افزایش بهره‌وری از معادن موجود، دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای کاری پرسنل، و دوره‌های حل مسئله برای مشکلات احتمالی در روند کار، را برگزار می‌کند و هر سال اطلاعات ارائه شده در این دوره‌ها به روز رسانی می‌شود. برای آینده، چشم‌انداز آموزشی با اهداف بزرگ تعریف کرده‌ایم که بتوانیم حداقل در خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته باشم. در حال حاضر، استانداردهای آموزشی ۱۰۰۱۵ و ۲۹۹۹۰ را اخذ نموده‌ایم و در حال گرفتن استاندارد ۲۱۰۰۱ هستیم، این استانداردها توان آموزشی مجموعه ما را در سطح بالایی نگه خواهد داشت.

مدیر آموزش مجتمع مس سرچشمه در پایان عنوان کرد: دانشگاه را می‌توان به بال‌هایی تشبیه کرد که به اوج گرفتن صنعت کمک می‌کند. با استفاده از نخبه‌های دانشگاهی می‌توان نگاه دانشی را گسترش داد. باید یک پل ارتباطی قوی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود و صنف صنعتی و علمی هر دو به یک زبان مشترک برسند. در این راستا، دانشگاه نیز باید گام‌های ابتدایی را بردارد و بپذیرد که برای رفع نیازهای صنعت ایجاد شده است. در دانشگاه باید مهندسانی تربیت شوند که بعد از اتمام درس و ورود به صنعت، با عملیات‌ها و فرآیند کار آشنا باشند. ما در سرزمینی غنی از معادن مس، آهن، سرب و روی زندگی می‌کنیم؛ اگر نسل بعدی خود را به سلاح دانش روز دنیا مجهز سازیم، می‌توانیم بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی را حل کنیم و به تولید انبوه داخلی دست یابیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2842

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
قیمت سرب ۰٫۶ درصد کاهش یافت
هم‌زمان با افزایش موجودی در «LME»،

قیمت سرب ۰٫۶ درصد کاهش یافت

04اردیبهشت
رشد ۰٫۳ درصدی قیمت آلومینیوم رقم خورد
هم‌زمان با کاهش موجودی در «LME»،

رشد ۰٫۳ درصدی قیمت آلومینیوم رقم خورد

04اردیبهشت
قیمت مس ۶۵ دلار افزایش یافت
فلز سرخ بر مدار صعود؛

قیمت مس ۶۵ دلار افزایش یافت