• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان:

نوآوری، قابل برنامه‌ریزی‌ است

  • کد خبر : 5529
  • 22 مهر 1398 - 15:56
نوآوری، قابل برنامه‌ریزی‌ است
معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان گفت: نوآوری یک اکتشاف یا اختراع نیست بلکه یک فرآیند قابل برنامه‌ریزی است که با خواست و اراده به وجود می‌آید و به همین دلیل می‌توان آن را برای هر سازمانی تعریف کرد.
معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان گفت: نوآوری یک اکتشاف یا اختراع نیست بلکه یک فرآیند قابل برنامه‌ریزی است که با خواست و اراده به وجود می‌آید و به همین دلیل می‌توان آن را برای هر سازمانی تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، بهمن تجلی‌زاده در ششمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس، اظهار داشت: نوآوری محصول رویاپردازی استراتژی‌های بلندپایه نیست، بلکه محصول یک سیستم مدیریت خودمختار است که می‌تواند موازنه و تعادل ایجاد کند و در تعریف کلی، چگونگی جا انداختن عرضه‌کننده در چشم مشتری است.

وی نوآوری را معرفی محصول، شیوه‌های تولید، شناسایی بازارها، منابع مواد اولیه و شیوه‌های جدید سازماندهی تجارت خواند و تاکید کرد: همواره یک محور در نوآوری مربوط به تکنولوژی و محور دیگر از آن بازار است؛ یعنی اگر با تکنولوژی‌های موجود در بازار ابتکار داشته باشیم، می‌توانیم به تدریج نوآوری ایجاد کنیم.

معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان کسب و کار آینده را در گرو نوآوری دانست و اذعان کرد: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خواه ناخواه باید به این سمت بروند و پیش‌بینی‌ها، مطالعه بازار، اندیشه‌های نو، تقاضاهای جدید و عیب‌یابی‌ها‌ از منابع بروز این نوآوری است.

تجلی زاده در تقسیم‌بندی نوآوری‌ها بر اساس ماهیت، عنوان کرد: نوآوری محصول، نوآوری در فرآیند، نوآوری در بازاریابی و نوآوری در سازمان، چهار گروه اصلی نوآوری‌ها هستند که البته در فرآیند کامل عرضه یک محصول، بر اساس منابع درونی و بیرونی سازمان ۱۰ روش نوآوری می‌توان تعریف نمود.

وی در مورد پیشنهاد ارزش‌ در نوآوری، تصریح کرد: ما در نوآوری قصد داریم تا یکی از نیازهای بازار را برطرف کنیم که اگر این ارزش به درستی تعریف شود، می‌تواند یک تجربه مطلوب برای خریدار ایجاد کرده و در ذهن او تصویری مثبت از خرید آن محصول ایجاد کند؛ و بر همین اساس هرچه سطح استراتژی ما در نوآوری پایین‌تر باشد، میزان ریسک نیز بیشتر خواهد بود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در پایان با اشاره به چگونگی بهره‌گیری مجتمع فولاد خوزستان از طرح‌های مختلف ارائه شده در زمینه نوآوری، یادآور شد: فولاد خوزستان از شش هزار و ۹۲۸ طرح پیشنهادی، ۶۸۸ طرح را به مرحله اجرا رسانده است که از میان ۱۴۵ طرح QC پیشنهادی، ۱۲ طرح و از ۲۴۸ طرح WIT پیشنهادی، ۵۱ طرح به اجرا در آمده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5529
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه