• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیر فروش آهن‌آلات میثاق مطرح کرد

کاهش ۵۰ درصدی تقاضای تیرآهن

  • کد خبر : 955
  • 28 مهر 1398 - 14:32
کاهش ۵۰ درصدی تقاضای تیرآهن
مدیر فروش آهن‌آلات میثاق، یکی از فروشندگان آهن‌آلات و تیرآهن گفت: به‌ دلیل رکود در صنعت ساخت‌وساز به‌ عنوان یکی از محرک‌های تقاضای تیرآهن، خرید این محصول نیز از سوی مشتریان به‌ ویژه سازندگان مسکن کاهش چشمگیری یافته و با توجه به کاهش 50 درصدی تقاضا، نمی‌توان چشم‌انداز روشنی برای این بازار ارائه داد.

مدیر فروش آهن‌آلات میثاق، یکی از فروشندگان آهن‌آلات و تیرآهن گفت: به‌ دلیل رکود در صنعت ساخت‌وساز به‌ عنوان یکی از محرک‌های تقاضای تیرآهن، خرید این محصول نیز از سوی مشتریان به‌ ویژه سازندگان مسکن کاهش چشمگیری یافته و با توجه به کاهش ۵۰ درصدی تقاضا، نمی‌توان چشم‌انداز روشنی برای این بازار ارائه داد.

رضا رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص وضعیت بازار تیرآهن، اظهار داشت: طی یکی دو سال اخیر بازار تیرآهن هیچ تقاضایی نداشته، البته به‌ دلیل سیل اخیری که در بهار سال جاری اتفاق افتاد تا حدودی فضای بازار تیرآهن و تقاضای آن بهبود یافت اما همچنان رکودی عمیق بر معاملات تیرآهن حاکم است.

وی در خصوص علت کاهش تقاضای خرید تیرآهن عنوان کرد: از یک سو تقاضا برای ساخت مسکن نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است و رغبتی برای ساخت از طرف سازندگان مشاهده نمی‌شود. از سوی دیگر، تیرآهن در ساخت مسکن، برای سازنده گران‌‌تر تمام می‌‌شود و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. ذکر این نکته نیز لازم است که اغلب خریداران به‌ دنبال مسکن ارزان‌تر هستند. به همین دلیل انبوه‌سازان، میلگرد را برای ساخت مسکن ترجیح می‌دهند.

مدیر فروش آهن‌آلات میثاق در مقایسه بازار تیرآهن سال جاری با سال گذشته، بیان کرد: با مقایسه میزان معاملات سال جاری با سال گذشته، می‌توان دریافت که حداقل ۵۰ درصد از تقاضای خرید تیرآهن کاسته شده است که این کاهش تقاضا تاثیر بسزایی بر رکود بازار تیرآهن داشته است.

رستمی با اشاره به عرضه مناسب تیرآهن در بازار تصریح کرد: در حال حاضر عرضه به میزان کافی انجام می‌شود و مشکلی بابت تامین تیرآهن وجود ندارد زیرا کارخانه‌های تولیدکننده این محصول، تیرآهن را با بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی تولید می‌کنند. ضمن اینکه تیرآهن‌های متنوع، قیمت‌های متنوعی نیز دارند؛ با این وجود عرضه بر تقاضا پیشی گرفته و تقاضا بسیار کم است.

وی به نکته مهمی در خصوص ساخت‌وساز و محصولات مورد استفاده در آن اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه میلگرد به‌عنوان یک محصول فولادی مورد استفاده در صنعت ساخت‌وساز، خرید و فروش نسبتا خوبی دارد، اما این امر در مورد تیرآهن صدق نمی‌کند. موضوعی که در مورد بازار میلگرد رخ داده این است که تعداد تولیدکنندگان زیاد شده است. به‌طوری که شرکت‌های فراوانی به این حوزه وارد شده‌اند و با توجه به استانداردسازی که انجام شده این محصول فولادی را جایگزین تیرآهن کرده‌اند؛ در واقع می‌توان گفت این جایگزینی باعث شده که تقاضای خرید تیرآهن کاهش چشمگیری داشته باشد.

مدیر فروش آهن‌آلات میثاق با بیان اینکه در حال حاضر انواع تیرآهن از سایز ۱۴ تا ۲۲ در بازار موجود است، اظهار کرد: تیرآهن‌های سایز ۱۴ و ۱۶ بیشترین تقاضا را به خود اختصاص می‌دهند.

رستمی در پایان به نحوه قیمت‌گذاری تیرآهن اشاره و بیان کرد: قیمت تیرآهن در بازار، توسط عرضه‌های شرکت ذوب آهن در بورس کالا و بر اساس عرضه و تقاضای آن تعیین می‌شود. ذوب آهن تیرآهن خود را یک‌شنبه و چهارشنبه هر هفته در بورس کالا عرضه می‌کند و بازار نیز به‌ تبعیت از آن، قیمت‌گذاری را روی سایر محصولات بسته به سایز، ابعاد و نوع آلیاژ تیرآهن انجام می‌دهد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=955

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است