• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مدیرعامل صنایع الکترونیک آتشکار مطرح کرد:

رواج استفاده از ورق‌های آهنی تقلبی

  • کد خبر : 2851
  • 10 آبان 1398 - 12:58
رواج استفاده از ورق‌های آهنی تقلبی
مدیرعامل صنایع الکترونیک آتشکار گفت: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی برای کاهش هزینه‌های ساخت هسته ترانس از ورق‌های آهنی تقلبی و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل صنایع الکترونیک آتشکار گفت: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی برای کاهش هزینه‌های ساخت هسته ترانس از ورق‌های آهنی تقلبی و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.

اسداله آتشکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، در خصوص پیشینه و حوزه فعالیت شرکت صنایع الکترونیک آتشکار، اظهار داشت: ما در سال ۶۵، برای اولین بار در ایران، ایگنیتور یا راه‌انداز لامپ‌های بخار سدیم و متال هالید را تولید کردیم. ایده و مبنای اولیه این طرح، متعلق به کشور ایتالیا است و ما آن را در ایران بومی‌سازی کردیم. ما دارنده اولین استاندارد CE اروپا و اولین صادرکننده ایگنیتور در ایران هستیم و کشور را از  واردات این قطعه بی‌نیاز کرده‌ایم.

وی افزود: علاوه‌براین تعمیر و طراحی انواع ترانسفورماتور را نیز در این مجموعه انجام می‌دهیم. ایگنیتورها در صنایع روشنایی کشور کاربرد دارند و باعث روشن شدن لامپ‌های فشار سنگین و سبک موجود در خیابان می‌شوند. ما بیش از ۳۰ طرح از این راه‌اندازها را تولید کردیم اما به دلیل عدم تقاضای کافی در کشور، بیشتر محصولات خود را صادر می‌کنیم.

مدیرعامل صنایع الکترونیک آتشکار در ادامه بیان کرد: مواد اولیه اصلی این دستگاه، قطعات الکترونیکی هستند که آن‌ها را از راه واردات تامین می‌کنیم. تنها سیم‌های مسی مورد نیاز برای تولید این دستگاه، از داخل کشور تهیه می‌شود که این سیم‌ها کیفیتی برابر و شاید بهتر از نمونه‌های مشابه خارجی دارند. داخل ایگنیتور یک ترانس ولتاژ بالا تعبیه شده، در این ترانس به دلیل بهره‌وری بیشتر انرژی، افزایش راندمان دستگاه و کاهش هزینه‌ها از ورق‌های آهنی استفاده نکرده‌ایم و گرافیت جایگزین این ورق‌ها شده است. در هسته سایر محصولات ما از ورق‌های آهنی EI و UI استفاده شده که عموما خارجی هستند.

آتشکار با اشاره به اهمیت تولید ورق‌های الکتریکی، اظهار کرد: تولید ورق‌های الکتریکی فولادی یک پروژه ملی و بزرگ است که تولید آن از عهده تولیدکنندگان خصوصی برنمی‌آید. شرکت فولاد مبارکه ورق‌های فولادی ساده را به تولید انبوه رسانده اما همچنان برای برطرف شدن نیاز کشور به انواع ورق‌های الکتریکی مجبور به واردات هستیم. بسیاری از تولیدکنندگان، ورق‌های فولادی ساده را پرس کرده و به ‌عنوان ورق الکتریکی فولادی استفاده می‌کنند و چون مصرف‌کننده دانش فنی لازم و ابزار تست دستگاه‌ها را ندارد، متوجه این تقلب و عدم کیفیت دستگاه نمی‌شود. ورق‌های استفاده شده در ترانس‌های تولیدی مجموعه ما، ورق سیلیکون استیل ژاپنی و آلمانی است. ورق‌های آهنی میزان تلفات الکتریکی را افزایش می‌دهد. دستگاه‌های ما از آزمایش‌های چندگانه متعددی عبور کرده‌اند و میزان تلفات الکتریکی و خرابی این دستگاه‌ها در حد صفر است.

مدیرعامل صنایع الکترونیک آتشکار تصریح کرد: محصولی دارای راندمان بالا است که از قطعات با کیفیت و استاندارد ساخته شود. دانش فنی مجموعه ما طبق استانداردهای کشور ایتالیا است و ما آن‌ها را طبق شرایط و آب‌و‌هوای ایران بومی‌سازی کرده‌ایم. کشورهای مرجع تولیدکننده ترانس و ایگنیتور، آمریکا، آلمان، ایتالیا و ژاپن هستند. در سال‌های گذشته، ایگنیتورها را به کشور امارات صادر می‌کردیم و امارات آن‌ها را بین مشتریان خارجی توزیع می‌کرد اما در حال حاضر، مشتریان خارجی دیگر تمایلی به معامله با ایران ندارند.

وی در پایان اظهار کرد: مشکل اساسی ما، اقتصاد نابسامان کشور است و نوسانات ارزی ضربه سنگینی به واحدهای تولیدی داخلی وارد کرده است. خریداران ما اغلب دولتی هستند و پرداختی آن‌ها به سختی و در طولانی مدت انجام می‌شود؛ به این ترتیب، به مرور زمان، سرمایه در گردش تولیدکنندگان کاهش می‌یابد. دولت نه تنها از تولیدکننده حمایت نمی‌کند بلکه راه را به روی محصولات بی‌کیفیت و ارزان قیمت چینی نیز باز کرده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2851

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است