• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد مشبک شرق مطرح کرد

صادرات، راه نجات صنایع از رکود

  • کد خبر : 1020
  • 03 آبان 1398 - 16:30
صادرات، راه نجات صنایع از رکود
مدیرعامل شرکت فولاد مشبک شرق، یکی از تولیدکنندگان مبلمان شهری، اداری و خانگی که از پروفیل‌های فولادی استفاده می‌کند، گفت: رکود بر صنایع مصرف‌کننده داخلی حاکم شده و اگر شرکت‌ها صادرات نداشته باشند، قطعا قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مشبک شرق، یکی از تولیدکنندگان مبلمان شهری، اداری و خانگی که از پروفیل‌های فولادی استفاده می‌کند، گفت: رکود بر صنایع مصرف‌کننده داخلی حاکم شده و اگر شرکت‌ها صادرات نداشته باشند، قطعا قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

سید عقیل جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص وضعیت تولید شرکت فولاد مشبک شرق، اظهار داشت: شرکت ما قفسه‌های فلزی، راک‌های انباری و صنعتی تولید می‌کند که ظرفیت آن برای تولید انواع لوازم مبلمان شهری، اداری و خانگی دو میلیون عدد در سال است که در حال حاضر با ۶۰ درصد ظرفیت اسمی خود تولید داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه عرضه محصولات مبلمان شهری و اداری به اندازه کافی در بازار داخلی صورت می‌گیرد و می‌توانیم پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم، فروش صادراتی محصولات خود را در برنامه کاری قرار دادیم و خوشبختانه وضعیت شرکت نسبتا مناسب است.

مدیرعامل شرکت فولاد مشبک شرق با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه، در مورد تامین پروفیل فولادی در بازار عنوان کرد: طی یکی دو سال اخیر، قیمت خرید مواد اولیه یعنی پروفیل فولادی به‌ طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و این مسئله مصرف‌کنندگان را تحت فشار قرار می‌دهد. شرکت ما مواد اولیه خود را از تولیدکنندگان پروفیل در استان خراسان و در برخی مواقع، بازار آزاد خریداری می‌کند که با توجه به دور بودن از واحدهای تولیدی بزرگ، قیمت نهایی خرید برای شرکت ما افزایش می‌یابد. البته ممکن است در برخی از مواقع، تجار و واسطه‌ها پروفیل فولادی را ارزران‌تر از تولیدکنندگان بفروشند که در این صورت، خرید از واسطه مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

جوادی با ابراز خرسندی نسبت به تامین به‌موقع مواد اولیه، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به میزان تولید پروفیل فولادی در کشور، تمام مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل تامین می‌کنیم و کیفیت این مواد با توجه به کیفیت محصولات تولیدی و همچنین رضایت مشتریان از محصولات، راضی‌کننده است.

وی با بیان اینکه شرکت ما برای تولید محصول، بیشتر از قوطی‌های ۳۰ در ۶۰ سانتی‌متر و ۴۰ در ۸۰ سانتی‌متر استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده از مواد اولیه با کیفیت، تا کنون مشکلی در خصوص تولید محصول به‌وجود نیامده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مشبک شرق بیان کرد: متاسفانه چند سال است که رکود در بازار داخلی حاکم است اما با صادرات محصولات خود، توانستیم خلا نبود تقاضای داخلی را جبران کنیم. محصولات  ما بیشتر به کشورهای عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود و خوشبختانه برخلاف دیگر صادرکنندگان که بعضا برای انجام صادرات با مشکل مواجه هستند، چالش خاصی در فروش صادراتی محصولات خود نداشته‌ایم.

جوادی با اشاره به دغدغه‌های تولیدکنندگان داخلی، اظهار کرد: انتظار تولیدکنندگان از مسئولان این است که در اقتصاد کشور ثبات ایجاد کنند تا تولیدکنندگان بتوانند برای تولید برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: دیگر خواسته تولیدکنندگان، کاهش تورم و کاهش نرخ ارز است؛ زیرا بسیاری از مواد اولیه محصولات فولادی با نرخ ارز قیمت‌گذاری می‌شود و رشد نرخ ارز در یک سال گذشته، تولیدکنندگان و در نهایت مصرف‌کنندگان نهایی را با مشکل مواجه کرده است. با ادامه این وضعیت، قطعا فعالیت تولیدی برای بسیاری از کارخانه‌ها توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1020

نوشته‌های مشابه