• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت لوله و پروفیل کبیر تبریز

رکود اقتصادی و کاهش قیمت، خط تولید ما را تغییر داد

  • کد خبر : 1017
  • 05 آبان 1398 - 16:20
رکود اقتصادی و کاهش قیمت، خط تولید ما را تغییر داد
مدیرعامل شرکت لوله و پروفیل کبیر تبریز که در زمینه تولید پروفیل فولادی فعالیت داشت، گفت: رکود اقتصادی و کاهش قیمت محصولات فولادی در کشور باعث شد تا از جرگه تولیدکنندگان پروفیل فولادی خارج شویم.

مدیرعامل شرکت لوله و پروفیل کبیر تبریز که در زمینه تولید پروفیل فولادی فعالیت داشت، گفت: رکود اقتصادی و کاهش قیمت محصولات فولادی در کشور باعث شد تا از جرگه تولیدکنندگان پروفیل فولادی خارج شویم.

سعید محمودزاده ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص وضعیت شرکت لوله و پروفیل کبیر تبریز، اظهار داشت: شرکت ما تا سال ۹۴ انواع پروفیل فولادی را تولید می‌کرد. متاسفانه به‌ دلیل آنکه رکود عمیقی در کشور رخ داد و مصرف پروفیل فولادی نیز کاهش یافت، دیگر ادامه تولید پروفیل‌های فولادی برای ما مقرون به‌صرفه نبود.

وی با اشاره به تاثیر وضعیت اقتصادی بر این کارخانه، عنوان کرد: برای بررسی علت تعطیلی خط تولید پروفیل و تغییر کاربری کارخانه، باید به وضعیت اقتصادی در آن زمان اشاره کرد که پس از کاهش شدید نرخ ارز در سال‌های ۹۳ و ۹۴ و کاهش قیمت انواع محصولات فولادی، اختلافی میان قیمت خرید و فروش ایجاد شد. در آن زمان یعنی انتهای سال ۹۱ و ابتدای سال ۹۲ نرخ ارز تا سه هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت و به تبع آن، قیمت پروفیل فولادی نیز تا دو هزار و ۴۰۰ تومان به ‌ازای هر کیلوگرم بالا رفت.

مدیرعامل شرکت لوله و پروفیل کبیر تبریز تصریح کرد: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، ضمن اینکه نرخ ارز تا سه هزار و ۱۰۰ تومان کاهش یافت؛ قیمت‌گذاری محصولات زنجیره فولاد نیز تغییر کرد و شاهد سقوط آزاد قیمت انواع محصولات فولادی بودیم. به‌طوری که قیمت پروفیل فولادی تا یک هزار و ۱۰۰ تومان نیز کاهش یافت و توجیه اقتصادی تولید این محصول زیر سوال رفت.

محودزاده ایرانی به دیگر مشکلات شرکت، یعنی ناتوانی در بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی اشاره و بیان کرد: بخشی از هزینه ساخت کارخانه با دریافت وام بانکی صورت گرفته بود و با توجه به عدم فروش محصولات و زیان‌دهی شدید، برای بازپرداخت این وام با مشکلات مختلفی روبه‌رو شدیم.

وی تاکید کرد: در هر فعالیت اقتصادی، باید بازار فروش از رونق کافی برخوردار باشد تا ادامه کار تولیدی، توجیه اقتصادی داشته باشد. شرکت ما هم که انواع پروفیل فولادی را در سایزهای مختلف تولید می‌کرد، متاسفانه نتیجه مطلوب را از بازار مربوطه نگرفت و به همین دلیل از جرگه تولیدکنندگان پروفیل فولادی خارج شدیم.

مدیرعامل شرکت لوله و پروفیل کبیر تبریز اذعان کرد: در حقیقت ناچار شدیم کاربری خط تولید خود را تغییر دهیم و محصولات دیگری در زمینه فولاد، تولید کنیم زیرا همان‌طور که گفته شد، شرکت به ‌دلیل انباشت بدهی به بانک‌ها، در معرض ورشکستگی قرار داشت و باید به ‌نوعی این بدهی‌ها را پرداخت می‌کردیم.

محمودزاده ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون تنها ورق استیل تولید می‌کنیم که این نوع ورق‌ها در بدنه داخلی آسانسور کاربرد دارند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1017

نوشته‌های مشابه