• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیر فروش شرکت کوهساران:

جایگزینی آلومینیوم و مس در اسپیلت‌های صنعتی امکان‌پذیر نیست

  • کد خبر : 2896
  • 09 آبان 1398 - 18:05
جایگزینی آلومینیوم و مس در اسپیلت‌های صنعتی امکان‌پذیر نیست
مدیر فروش شرکت کوهساران گفت: مواد اولیه اساسی برای ساخت داکت اسپیلیت‌های خانگی و صنعتی لوله و ورق‌های مسی است ولی برخی تولیدکنندگان اسپیلت‌های خانگی، به جای آن از آلومینیوم که ارزان‌قیمت‌تر است استفاده می‌کنند؛ البته این جایگزینی در داکت اسپیلت‌های صنعتی غیرممکن است.

مدیر فروش شرکت کوهساران گفت: مواد اولیه اساسی برای ساخت داکت اسپیلیت‌های خانگی و صنعتی لوله و ورق‌های مسی است ولی برخی تولیدکنندگان اسپیلت‌های خانگی، به جای آن از آلومینیوم که ارزان‌قیمت‌تر است استفاده می‌کنند؛ البته این جایگزینی در داکت اسپیلت‌های صنعتی غیرممکن است.

نوید شهنواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: سابقه فعالیت شرکت کوهساران به ۳۵ سال می‌رسد؛ این شرکت فعالیت خود را در زمینه تامین قطعات تجهیزات سرمایشی آغاز کرد و به مرور زمان وارد عرصه تولید شده است. مجموعه کوهساران در تولید لوازم سرمایشی خانگی، تجاری و صنعتی در ابعاد کوچک تا بزرگ، در کنار رقبای خود در حال فعالیت است. وسایل سرمایشی تولیدی مجموعه کوهساران اسپلیت، داکت اسپلیت، چیلیر و فن‌کوئل را شامل می‌شود.

وی افزود: برای تولید داکت اسپلیت، ورق‌ گالوانیزه و مس بیشترین کاربرد را دارد. مس هادی خوبی برای انتقال حرارت است، بنابراین لوله‌های داخلی داکت اسپلیت از جنس مس ساخته می‌شوند که با توجه به ابعاد و ظرفیت دستگاه، میزان مس استفاده شده در اسپیلت‌ها متفاوت است. ما لوله‌ها و ورق‌های مسی را از تولیدکنند‌ه‌های معتبر داخلی تهیه می‌کنیم.

شهنواز درباره استفاده از فلز مس در سایر اجزای محصولات این شرکت بیان کرد: علاوه بر لوله، قطعات کوچکی مسی بسیاری در ساخت داکت اسپیلت به کار می‌رود که آن‌ها را به صورت پک‌های آماده خریداری می‌کنیم. به عنوان مثال، برای اتصال کمپرسور و اواپراتور به کندانسور، از قطعات مسی استفاده می‌شود، همچنین کویل‌های مصرفی در اسپیلت متشکل از ردیف‌های مس است. برخی مواد و قطعات مصرفی مانند کمپرسور در ساخت داکت اسپیلت‌ وارداتی هستند و ما این قطعه را از بازرگانان ایرانی تهیه می‌کنیم.

مدیر فروش شرکت کوهساران تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان اسپیلت‌های خانگی برای ساخت دستگاه‌های با ظرفیت پایین، آلومینیوم را جایگزین مس کرده‌اند؛ چنل‌های آلومینیومی حجم زیادی را نسبت به مس اشغال می‌کنند که در اسپیلت‌های تجاری و صنعتی امکان این جایگزینی وجود ندارد اما آلومینیوم از نظر قیمت تمام شده ارزان و مقرون به صرفه‌تر از مس است. عمده مصرف‌ محصولات کوهساران، استفاده خانگی و مسکونی است، به طوری که ابعاد بزرگ اسپیلت را در بخش‌های خاصی از برج‌ها و ساختمان‌های عظیم تعبیه می‌کنند و برای واحدها و قسمت‌های مختلف ساختمان کانال‌کشی می‌کنند.

وی در ادامه درباره نحوه قیمت‌گذاری محصولات مجموعه کوهساران، اذعان کرد: این موضوع به نوع و قیمت مواد اولیه، حاشیه سود بازرگانی تولید و هزینه ساخت دستگاه بستگی دارد. سال گذشته با توجه به جهش قیمت مواد اولیه و سایر اقلام، ما نیز افزایش قیمت در محصولات خود داشتیم اما بعد از آن مواد اولیه و محصول تولیدی ما به ثبات قیمت رسیده‌ است.

مدیر فروش بخش داکت اسپیلیت شرکت کوهساران یادآور شد: مشکلات تولیدکنندگانی همچون ما در دوره‌های مختلف، تغییر می‌کند؛ مثلا در یک برهه، کمپرسور در بازار نایاب می‌شود و در دوره‌ای دیگر، نوسانات قیمت بازار و میزان تولید کارخانه‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد. همچنین مشکل دیگر ما تامین مواد اولیه، دستگاه و تجهیزات وارداتی است. در مجموع به دلیل اینکه ایران کشور غنی از نظر منایع معدنی نظیر مس است و صنایعی مانند ورق کاری و کویل‌سازی رونق خوبی در کشور دارد، ما در تامین مواد اولیه داخلی مشکلی نداریم.

شهنواز در پایان در رابطه با کیفیت محصولات شرکت کوهساران خاطرنشان کرد: کیفیت و تمایز یک محصول به نوع و مرغوبیت قطعات و مواد اولیه آن بستگی دارد؛ یعنی اگر ضخامت کویل‌های مس، ضخامت بدنه، کیفیت رنگ بدنه و راندمان دستگاه در بالاترین سطح استاندارد باشد، قطعا محصول نهایی نیز از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. علاوه بر این، مواردی همچون مقدار مصرف انرژی، برق، برچسب انرژی و موارد ایمنی دستگاه، در سنجش کیفیت آن نقش اساسی دارند؛ مجموعه ما با استفاده از مواد اولیه مرغوب، محصولات متمایزی را نسبت به سایر تولیدکنندگان روانه بازار می‌کند. مجموعه کوهساران، شرکتی بر پایه دانش فنی و اصول مهندسی است و ما برای افزایش کیفیت، بازدهی بهتر و ارائه خدمات بیشتر، سالانه تجهیزات و خط تولید خود را طبق استانداردها و تکنولوژی‌های نوین دنیا، به‌روز می‌کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2896

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است