• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان:

در هفت‌ماهه اول سال، ۶۷۵ هزار تن صادرات داشته‌ایم

  • کد خبر : 6057
  • 19 آبان 1398 - 0:58
در هفت‌ماهه اول سال، ۶۷۵ هزار تن صادرات داشته‌ایم
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بر اساس برنامه امسال، دست‌یابی به صادرات یک میلیون و 200 هزار تن در این واحد صنعتی هدف‌گذاری شده که تا پایان هفت‌ماهه اول امسال، با صدور 675 هزار تن، بیش از ۵۶ درصد از پیش‌بینی ما محقق شده است‌ و پیش‌بینی می‌شود با روند مطلوب صادرات، به اهداف طراحی شده دست یابیم.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بر اساس برنامه امسال، دست‌یابی به صادرات یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در این واحد صنعتی هدف‌گذاری شده که تا پایان هفت‌ماهه اول امسال، با صدور ۶۷۵ هزار تن، بیش از ۵۶ درصد از پیش‌بینی ما محقق شده است‌ و پیش‌بینی می‌شود با روند مطلوب صادرات، به اهداف طراحی شده دست یابیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، منصور یزدی‌زاده در این مورد اظهار داشت: چنانچه ذوب آهن تا پایان به صادرات یک میلیون و ۵۰ هزار تن هم امسال برسد، نیاز ارزی خود را تامین کرده و در این زمینه مشکلی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص وضعیت مطالبات فعالان زغال‌سنگ از شرکت ذوب آهن افزود: در حال حاضر میزان مطالبات بزرگ‌ترین تامین‌کننده زغال ذوب آهن به یک‌چهارم رسیده و پرداخت‌های خوبی به تامین‌کنندگان زغال سنگ این واحد انجام شده و امسال برخلاف سال‌های گذشته، برای تعیین قیمت مشکلی نبود.

یزدی‌زاده در خصوص عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات سنگ آهن گفت: بر اساس اعلام معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، اعمال عوارض ۲۵ درصدی بازدارنده نبوده و اکنون روزانه دو تا سه فروند کشتی حامل سنگ‌آهن از آب‌های سرزمینی کشور خارج می‌شود.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) امسال تامین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن سنگ‌آهن را در دستور کار قرار داده اما این رقم ۴۰ درصد نیاز ذوب آهن را برطرف خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز فولادسازی‌های کشور نیاز به سنگ‌آهن داخلی دارند و این موضوع، فقط مشکل ذوب آهن نیست، بلکه علاوه بر فولادسازان بزرگ، واحدهای کوچک هم با مشکل تامین سنگ‌آهن مورد نیاز روبه‌رو شده‌اند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6057
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»