• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مدیرعامل شرکت سیم و کابل آرین ابهر

قوانین جدید جایگزین حمایت‌های دولت شده است

  • کد خبر : 2920
  • 27 آبان 1398 - 13:29
قوانین جدید جایگزین حمایت‌های دولت شده است
مدیرعامل شرکت سیم و کابل آرین ابهر گفت: ایران به لحاظ داشتن منابع معدنی فراوان و هچنین ارزان بودن انرژی، کشور مناسبی برای تولید هرگونه محصول است اما در سال‌های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، متاسفانه وضع قوانین دست‌و‌پا گیر جایگزین حمایت از تولیدکننده و رونق تولید شده است.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل آرین ابهر گفت: ایران به لحاظ داشتن منابع معدنی فراوان و هچنین ارزان بودن انرژی، کشور مناسبی برای تولید هرگونه محصول است اما در سال‌های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، متاسفانه وضع قوانین دست‌و‌پا گیر جایگزین حمایت از تولیدکننده و رونق تولید شده است.

علی کردبچه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت کابل آرین ابهر در سال ۸۳ تاسیس شده و فعالیت خود را با تولید کابل‌های افشان ساختمانی آغاز کرده‌ است. ما از همان ابتدای کار به دنبال اخذ استانداردهای ملی و ارائه محصولی با کیفیت بوده‌ایم. با گذشت زمان و با استفاده از ماشین‌آلات اروپایی، کابل‌های قدرت ولتاژ بالای صنعتی، کابل‌های قدرت قابل انعطاف و غیر قابل انعطاف، کابل قدرت تک رشته‌ای تا پنج رشته‌ای، کابل‌های افشان مفتولی سنگین و نیمه سنگین، کابل کنترل، کابل‌های قدرت شیلددار، کابل‌های خودنگهدار، کابل‌های جوشکاری با قوس الکتریکی، کابل کواکسیال را به سبد محصولات خود افزودیم و در حال حاضر، تولید کابل‌های ابزار دقیق را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: کابل‌های ابزار دقیق تولید شده در شرکت، با روکش‌ ضد آتش است که تنها در چند کارخانه کشور تولید می‌شود. همچنین تولید کابل‌های آرموردار(مسلح) نیز در داخل کشور محدود به چند واحد تولیدی است که شرکت آرین ابهر در تولید این محصول نیز فعالیت مستمر دارد.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل آرین ابهر توضیح داد: عمده مصرف کابل‌های آرموردار در صنایع پتروشیمی، نفت، گاز، حمل‌ونقل است. پیش‌تر، کابل‌های مورد نیاز ساخت مترو از کشورهای اروپایی وارد می‌شد اما ما توانستیم با تولید محصول مرغوب، کشور را در این زمینه به خودکفایی برسانیم. گرچه سایر کابل‌های تولیدی مجموعه در صنعت ساختمان‌سازی نیز کاربرد فراوان دارد اما ما توجه به رکود بازار مسکن، محصولات خود را به سمت مصرف در کارخانه‌های لوازم خانگی و صنایع کشاورزی سوق داده‌ایم.

کردبچه بیان کرد: علاوه بر گرانول PVC و سیلیکون رابر، ۸۰ درصد مواد اولیه سیم و کابل، مفتول مس بوده و مواد اولیه مرغوب، ضامن تولید محصول با کیفیت است؛ در همین راستا مجموعه ما از بهترین مفتول مس با بالاترین درصد خلوص برای ساخت سیم استفاده می‌کند. بیشتر مواد اولیه مورد نیاز را از داخل تهیه می‌کنیم؛ چراکه، مواد اولیه داخلی از نظر کیفیت با استاندارهای جهانی برابری می‌کند.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل آرین ابهر افزود: هرچند علاوه بر مس برای ساخت سیم، از آلومینیوم نیز استفاده می‌شود اما کابل‌های آلومینیومی، قدرت رسانایی مس را ندارند و و در کل، کابل‌های آلومینیومی برای صادرات در دنیا جایگاه لازم را کسب نکرده ‌است. به همین دلیل، بیشتر توجه خود را به تولید سیم ‌وکابل‌های مسی معطوف کرده‌ایم اما به دلیل قیمت ارزان سیم‌های آلومینیومی، برخی کارخانه‌ها همچنان این نوع سیم‌ها را نیز تولید می‌کنند.

کردبچه ادامه داد: با شروع بحران‌های اقتصادی کشور و رکود بازار داخلی، ما در زمینه افزایش صادرات اقدام گسترده‌ای کرده‌ایم. محصولات ما از ده سال پیش تا کنون در بازار کشورهای افغانستان و عراق شناخته شده است و در تلاش هستیم که در بازار کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی از جمله پرو، ونزوئلا و سوئد نیز حضور داشته باشیم و میزان صادرات را افزایش دهیم تا علاوه بر خروج از رکود بازار داخلی، برای کشور نیز ارزآوری داشته باشیم. در دنیا حداقل ۱۰۰ کشور تولیدکننده و صادرکننده کابل، مشغول به فعالیت هستند که ایران با وجود نیروی انسانی توانمند، قابلیت‌های تکنولوژیکی و وجود منابع عظیم مواد اولیه مرغوب در کشور، در لیست ۱۰۰ کشور برتر تولیدکننده کابل قر نیست. اما با حمایت دولت و کاهش نرخ مواد اولیه می‌توان میزان صادرات را افزایش داد و در بین کشورهای مطرح دنیا در عرصه صادرات سیم و کابل قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل آرین ابهر اذعان کرد: ما در ۱۵ سال سابقه فعالیت خود، هر سال هزینه‌ای را صرف خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن کرده‌ایم، بیشتر دستگاه‌های کارخانه اروپایی بوده که این موضوع نیز در افزایش کیفیت محصولات ما تاثیر بسزایی گذاشته است. به طور کلی، استفاده از دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا همیشه در برنامه کاری شرکت کابل آرین ابهر قرار داشته و برای افزایش میزان مرغوبیت انواع سیم و کابل‌ها توجه ویژه‌ای به بخش تحقیق و توسعه مجموعه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه قیمت مواد اولیه در کشور ثبات ندارد، به مشکلات این صنعت اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات صنعت سیم و کابل، عدم ثبات قیمت مس است. شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مس در ایران با توجه به نرخ جهانی، قیمت مس را تعیین می‌کنند اما نرخ ارائه شده در بورس کالا از قیمتی که برای خریداران خارجی تعیین می‌شود، خیلی بیشتر است و این موضوع، ضربه سنگینی را به تولیدکننده داخلی وارد می‌کند. تفاوت قیمت مواد اولیه برای خریداران داخلی و خارجی، باعث از بین رفتن قدرت رقابت ما با سایر تولیدکنندگان خارجی شده و در ادامه، باعث افت میزان صادرات کشور می‌شود. علاوه بر بالا بودن قیمت‌ها، ما زمان زیادی را برای یافتن مشتریان خارجی صرف می‌کنیم و بعد از اتمام صحبت‌ها و توافقات لازم با مشتری، در لحظه آخر با وضع قوانین جدید، تمام برنامه‌های ما مختل و هر آن چه را که بافته بودیم با قوانین جدید، پنبه می‌شود. در شرایط کنونی کشور که امکان فروش نفت وجود ندارد، باید چرخ اقتصاد را از راه فروش تولیدات غیر نفتی چرخاند و از دولت محترم انتظار بیشتری می‌رود تا با حمایت از صنعت و رونق تولید ملی، قوانین پیچیده و متعدد را حذف و چرخه اداری صادرات را روان‌تر سازد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2920

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صحنه‌ای برای عرضه توانمندی‌ها نیست!
مدیرعامل شرکت مروارید رفاه مس کارمانیا:

صحنه‌ای برای عرضه توانمندی‌ها نیست!

05اردیبهشت
اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی سوئیس در کاهش نرخ بهره بانکی
برخلاف پیش‌بینی اقتصاددانان رخ داد؛

اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی سوئیس در کاهش نرخ بهره بانکی

05اردیبهشت
آلومینیوم، صنعتی باقدمت
مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران مطرح کرد:

آلومینیوم، صنعتی باقدمت