• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیر بخش کنترل و تضمین کیفیت شرکت صنایع کابل کاشان:

تنها تولیدکننده سیم‌های DROPPER و MESSENGER هستیم

  • کد خبر : 4870
  • 13 آذر 1398 - 12:07
تنها تولیدکننده سیم‌های DROPPER و MESSENGER هستیم
مدیر بخش کنترل و تضمین کیفیت شرکت صنایع کابل کاشان در مورد تولیدات شرکت، گفت: شرکت‌های تولیدکننده سیم و کابل متعددی در کشور هستند که در زمینه تولید سیم و هادی‌های آلومینیومی فعالیت می‌کنند؛ اما شرکت صنایع کابل کاشان، تنها شرکتی است که تولیداتی در زمینه سیم‌های DROPPER و MESSENGER که در صنعت مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارد.

مدیر بخش کنترل و تضمین کیفیت شرکت صنایع کابل کاشان در مورد تولیدات شرکت، گفت: شرکت‌های تولیدکننده سیم و کابل متعددی در کشور هستند که در زمینه تولید سیم و هادی‌های آلومینیومی فعالیت می‌کنند؛ اما شرکت صنایع کابل کاشان، تنها شرکتی است که تولیداتی در زمینه سیم‌های DROPPER و MESSENGER که در صنعت مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارد.

مجید بقالی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در سال جاری شرکت صنایع کابل کاشان بنا به درخواست و نیاز بازار، فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید سیم هادی‌های تمام آلومینیومی آغاز کرده است و همچنین، در زمینه تولید کلیه‌ هادی‌های آلومینیومی و مسی که در شبکه توزیع، فوق توزیع و انتقال نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، فعال هستیم؛ البته در کارخانه امکان تولید انواع مقاطع را نیز داریم.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر، گرایش شرکت به تولید سیم و کابل‌های ACSR (هادی‌های آلومینیومی که با فولاد مستحکم شده‌اند) افزایش یافته است؛ همچنین برای ارتقای کیفیت محصولات، تجهیزات را به‌روزرسانی کرده‌ایم و در حال حاضر، هیچگونه کمبودی در زمینه تکنولوژی و ماشین‌آلات مورد نیاز که شامل کوره‌های ذوب، دستگاه‌های کشش، دستگاه‌های بافت و… نداریم.

مدیر بخش کنترل و تضمین کیفیت شرکت صنایع کابل کاشان توضیح داد: عمده فعالیت ما در زمینه تولید هادی‌های بدون روکش است؛ البته در حال حاضر، هادی‌های ACSS را نیز تولید می‌کنیم.

بقالی تصریح کرد: هادی‌های ACSS، هادی‌های پرظرفیتی هستند که دمای کار در آن‌ها بالاتر از ACSR است؛ همچنین ظرفیت جریانی که از این نوع هادی‌ها می‌گیرند، به نسبت بقیه بیشتر است و طبیعتا به لحاظ اینکه هدایت الکتریکی بالاتری دارد و رشته‌های آلومینیومی در آن‌ها، آنیل و نرم شده، بار مکانیکی بیشتری روی بخش فولادی قرار می‌گیرد؛ بنابراین فولادی که در هادی‌های ACSS استفاده می‌کنیم، استحکام بالاتری نسبت به هادی‌های ACSR دارد چون از فولاد استحکام بالا در این نوع هادی‌ها، استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت از سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را در زمینه تولید انواع سیم و کابل‌ها آغاز کرد؛ اما فعالیت شرکت در زمینه تولید هادی‌های آلومینیومی از سال ۱۳۸۷ شروع شد و روند توسعه و پیشرفت شرکت، به دلیل مدیریت منظم و یکپارچه‌ای که داشت، ادامه‌دار بود؛ به نحوی که اکنون تنها تولیدکننده سیم‌های DROPPER و MESSENGER در کشور هستیم که این سیم‌ها برای صنعت مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بنا به درخواست مشتری و نیاز بازار، از ابتدای سال، طراحی و ساخت سیم‌های هادی‌ تمام آلومینیومی با مقطع ۷۰۰ میلی‌متر مربع را آغاز کردیم.

مدیر بخش کنترل و تضمین کیفیت شرکت صنایع کابل کاشان خاطرنشان کرد: خرید کابل‌های آلومینیومی تولید شده در شرکت، عمدتا به صورت مناقصه‌ای است؛ به این خاطر که شرکت‌های طرف قرارداد ما، شرکت‌های توزیع برق منطقه وابسته به وزارت نیرو هستند و شرکت ما در بیشتر مناقصات حضور دارد؛ البته به صورت سفارشی و کارمزدی نیز کار می‌کنیم.

بقالی اذعان کرد: با اینکه در کارخانه با مشکلات تامین مواد اولیه مواجه نیستیم اما قطعا نوسانات قیمتی بر فعالیت تولیدی شرکت تاثیر می‌گذارد. در خصوص کیفیت مواد اولیه نیز به دلیل معتبر بودن این شرکت، همواره از شرکت‌های برتر که بهترین مواد اولیه را تولید می‌کنند، خرید می‌کنیم. مثلا فولاد مورد نیاز را از صنایع مفتولی زنجان تهیه می‌کنیم؛ این شرکت از زمان شروع خط تولید ACSR مواد اولیه مورد نیاز را با بهترین کیفیت در اختیار ما قرار داده‌ است.

وی در ادامه افزود: محصول تولیدی شرکت صنایع کابل کاشان باید دارای استانداردهای لازم باشد و همچنین، محصول تولید شده باید پارامترهای مشاور و کارفرما را طی کند. به همین خاطر، مواد اولیه آلومینیومی را از شرکت المهدی و با خلوص ۹۹٫۷ درصد تهیه می‌کنیم و این دقت را در خصوص خرید تمام مواد اولیه داریم.

مدیر بخش کنترل و تضمین کیفیت شرکت صنایع کابل کاشان مطرح کرد: دستگاه‌هایی که برای تولید سیم و کابل ACSR مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاملا به‌روز شده و جدید هستند و چون این دستگاه‌ها را در سال ۱۳۸۶ وارد شرکت کردیم، به عنوان نوین‌ترین دستگاه‌های تولیدی در این زمینه به شمار می‌آیند. دستگاه مورد نیاز برای تولید هادی‌های OPGW را نیز اخیرا وارد کشور کردیم.

بقالی در ادامه افزود: ماشین‌آلات جدیدی که خریداری کردیم، قادر به تولید سیم‌های محافظ هوایی حاوی فیبر نوری (OPGW) و هادی‌های حاوی فیبر نوری ((OPPC با آرایش لوله در مرکز یا در لایه‌ها هست. این دستگاه در استفاده از Tube محدودیت ندارد و به وسیله آن Tubeرا می‌توان در مرکز یا لایه‌های کناری سیم‌های محافظ یا هادی‌ها قرار داد.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته محصولات مسی را صادرات می‌کردیم اما در حال حاضر، تمایلی به صادرات نداریم؛ زیرا هزینه‌های صادراتی همانند هزینه گمرک و مشکلاتی نظیر انتقال ارز، موجب وجود چالش‌های متعددی شده است.

مدیر بخش کنترل و تضمین کیفیت شرکت صنایع کابل کاشان در پایان گفت: قطعات ضروری برای تجهیز ماشین‌آلات را عمدتا از چین خریداری می‌کنیم؛ اما برخی قطعات را مجبور هستیم از ایتالیا وارد کنیم که مسلما هزینه بالاتری باید بابت آن پرداخت کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4870

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد