• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

وضعیت بازار ضایعات آلومینیوم وارداتی هند چگونه است؟

  • کد خبر : 34777
  • 06 آذر 1402 - 7:30
وضعیت بازار ضایعات آلومینیوم وارداتی هند چگونه است؟
بازار ضایعات آلومینیوم وارداتی هند اخیرا به دلیل افزایش قراردادهای آتی در بورس فلزات لندن (LME) و معاملات معتدل در مناطق خاص گزارش شده توسط منابع صنعتی، شاهد روند صعودی قیمت‌ها بوده است.

بازار ضایعات آلومینیوم وارداتی هند اخیرا به دلیل افزایش قراردادهای آتی در بورس فلزات لندن (LME) و معاملات معتدل در مناطق خاص گزارش شده توسط منابع صنعتی، شاهد روند صعودی قیمت‌ها بوده است. فعالان بازار نشان می‌دهند که قیمت‌ها به میزان ۳۰ تا ۵۰ دلار در هر تن در بین گریدهای آلومینیوم تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، در حال حاضر به طور هم‌زمان معاملات آتی سه ماهه در حدود دو هزار و ۲۵۰ دلار در هر تن در نوسان هستند و افزایش هفتگی حدود ۲۰ دلار در هر تن را تجربه می‌کند. در مقابل، موجودی انبارها در انبارهای «LME» در پایان معاملات روز یکشنبه ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳، به ۴۷۹ هزار و ۷۷۵ تن رسید و دو هزار تن در روز کاهش یافت.

در هفته گذشته انبارهای «SHFE»، موجودی آلومینیوم با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۲۵ هزار و ۹۸۱ تن رسید که نسبت به ۱۲۶ هزار و ۴۳۳ تن در هفته گذشته کاهش یافت. قیمت آتی آلومینیوم «SHFE» در محدوده ۱۸ هزار و ۹۶۰ یوان در تن (دو هزار و ۶۲۹ دلار در تن) باقی ماند.

منابع اعلام کردند که ضایعات آلومینیوم گرید زوربا، طی سه تا چهار هفته گذشته در بازار هند قابل دوام نبوده است زیرا اکثر بازیافت‌کنندگان در حال شناسایی بهتر از کشورهای خاور دور هستند. با این حال، برخی از پیشنهادات حمایتی از جنوب هند وجود داشته و این پیشنهادات هنوز در زمان گزارش تایید نشده است.

علاوه‌براین، کاربران نهایی در این کشور احساسات متفاوتی را ابراز می‌کنند؛ در درجه اول به دلیل جشنواره‌های منطقه‌ای به‌ ویژه در شمال شرق و بخش‌های شرقی هند که منجر به کاهش نیروی کار در دسترس شده است.

مسائل لجستیکی ناشی از آلودگی، باعث کاهش تولید شده است و بر مناطق تامین‌کننده و همچنین منطقه شمالی تاثیر می‌گذارد. علاوه‌براین، قیمت‌های آتی سه ماهه مس افزایش قابل‌توجهی را نشان داده است که بر قیمت‌های ضایعات آلومینیوم از ایالات متحده آمریکا و خاورمیانه تاثیر گذاشته و به طور متوسط ۱۵۰ دلار در هر تن در هفته افزایش یافته است.

تقاضای محدودی برای سیلیکون ۵۵۳ وجود داشته است که فشار نزولی بر قیمت‌ها وارد کرده و ۳۵ دلار در تن کاهش یافته است. در حال حاضر منشا سیلیکون ۵۵۳ چین، حدود یک هزار و ۹۳۵ دلار در هر تن «CIF» ساحل غربی است. در همین حال بر مبنای جهانی، قیمت آلومینا با منشا استرالیا، در ۳۲۸ دلار در هر تن فوب چین ثابت ماند.

در بازار ضایعات آلومینیوم هند به لطف فعالیت‌های معاملاتی متوسط، قیمت‌ها ثابت مانده است. فعالان بازار به دقت وضعیت را زیر نظر دارند و به دلیل پایداری نسبت استفاده از ظرفیت در مناطق مختلف، انتظار دارند در کوتاه‌مدت یک اصلاح محدود یا اسمی نزولی در تجارت داشته باشند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34777

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.